lördag 4 oktober 2014

umgänge

Självklart saknar vi vårt umgänge och våra vänner hemma i Sverige massor. Hoppas några av er har möjlighet att komma hit och besöka oss och se hur vi lever här. Vore underbart att få dela detta med er. 
I väntan på det skaffar vi fler vänner. Finns många underbara människor här, att lära känna och umgås med. 

Igår var vi bjudna hem till en av Lines klasskompisar som fyllde år. Det var ett kombinerat barnkalas och en familjefest. 
Vi var ett stort gäng som sågs och hade en fantastiskt trevlig kväll. Värdparet hade ordnat allt toppenfint, från hellokittytårta, till pizza och musikunderhållning.






Line blev kär i familjens kattunge ( tror kärleken var ömsesidig). Dom två spenderade minst ett par timmar tillsammans sittandes på det här viset. 

Idag var det dax igen. Vi blev inbjudna till grannarna på middag. Väldigt trevligt det oxå och ännu fler nya människor att lära känna. Umgängeskretsen ökar.
Jag tog på mig jeans dagen till ära. 



Der är väl inte det plagget man plockar fram ur garderoben allt för ofta här. Men idag har det regnat hela dagen, så det kändes lite ruggigt och då tyckte jag att jeans passade bra. Trodde faktiskt  aldrig att jag skulle använda dom, men det tog bara knappt två veckor innan dom åkte på. 

Mellan regnskurarna, trodde vi när vi gick i alla fall. Tog vi oss idag iväg på den första massagen. Det visade sig dock när vi gått i ett par minuter att vi gick i värsta regnskuren. När vi kom fram var vi vääääldigt blöta, men det var det värt. En välbehövlig timmes genomknådning av alla stela muskler behövdes. 





Idag har vi haft en vilodag från träning, men imorgonbitti är det bara att snöra på sig skorna och köra igen. Ska försöka mig på en mil i värmen... 
Till dess säger jag God natt! 

Kramkram 


1 kommentar: