tisdag 7 oktober 2014

dunk

Förpackningförvirring... 
Storleken på förpackningarna är inte riktigt vad jag är van vid. Hemma brukar jag köpa havregryn i stora i 2kg påsar och yoghurt i lite mindre 1l förpackningar.  Här är det tvärt om. Yoghurten säljs i stooora 5l dunkar och havregrynen i 400grams minipåsar... 



Plain yoghurt är dessutom kanske inte helt rätt beskrivning, eftersom den är lite sötad. All yoghurt som vi har hittat hittills är mer eller mindre sötad. Den här hör till kategorin mindre söta. 
Känns lite suspekt att servera frukostyoghurten ur dunk, men huvudsaken är att den är god och barnen och David gillar den. Jag äter mycket hellre min havregrynsgröt. Tycker yoghurten smakar som en blandning av yoghurt och fil och fil är inte min favvo direkt. 

Det är inte mycket som säljs i tetrapack här. Förutom 1l förpackningar med juice och småtetror. Småtetrorna innehåller inte bara "Festis" som hemma, utan det finns många olika smaksatta mjölktetror. Större mjölkförpackningar säljs dock på dunk. Men dom är inte lika stora som yoghurtdunkarna, bara 2l. 

David gillar dunkarna, eftersom dom går att återanvända till träningsredskap. Här har vi 2 x 2kg mjölkdunkshantlar och 1 x 5kg yoghurthantel. Om ett par dagar utökar vi med en 5 kg till :). 


Glad att jag får iväg ett inlägg idag. Strömmen och internetuppkopplingen har nämligen varit lite svajiga idag också.

Kramkram 

1 kommentar:

  1. Älskar er återvinning av dagligvarornas förpackningar. Så SMART. Kram Mia

    SvaraRadera