torsdag 9 oktober 2014

klant

Klantade mig idag... 
Vi spelade beachvolleyboll på idrotten idag. Innan lektionen skulle jag och en hjälpsam pappa sätta upp volleybollnätet på stranden. Men istället för att sätta fast stolpen på det rostiga stålröret satte jag dit mitt ben. Det var inte så smart :(. 
Fick lämna över eleverna till pappan och springa tillbaka till skolan och plåstra om mig. 


Åkte till Apoteket och inhandlade lite sårvård. Det är väldigt lätt att få infektion i sår här i värmen, så det är viktigt att hålla det rent och täcka över ordentligt. 


Apoteket här är nästan som vårdcentralen hemma, med den lilla skillnaden att man inte behöver vänta en vecka på att få hjälp. Apotekspersonalen är sjukvårdsutbildad. 

Jag hittade ett alternativt sätt att svalka mig i poolen, vilket var skönt idag, för nu har det fina vädret kommit tillbaka :). 


Line har lekt med sin klasskompis Mia efter skolan idag. Det är väldigt kul att hon så snabbt hittat en bra kompis, som dessutom ska stanna nästan lika länge som vi. 
Dom var på thaiboxningsträning tillsammans. Line tyckte att det var okej. Inte det roligaste hon gjort, men nu har hon provat i alla fall. På lördag ska hon testa barngympa. 
När vi hämtade Line bestämde vi att vi skulle åka och käka middag tillsammans med Mia, hennes föräldrar Edde och Kajsa och hennes lillasyster Vickey. Dom har ett hus här och har alltså spenderat mycket tid på ön, så dom kan stället. Dom tog med oss till en restaurang som vi nog inte skulle hittat till själva. Man  svängde av på en liten lerig väg och tog sig via den ner till stranden. Jag ska ta kort där någon dag, så kommer ni förstå att vi hade vänt om om vi varit själva. Tydligen fixas vägen till på högsäsongen, men just nu var den svårframkomlig på sina ställen. Väl nere vid stranden hittade vi det här stället! 
Somewhere else. 


Vi satt på golvet i en sala och käkade men stranden och solnedgången framför oss. 



Att maten sedan var hur god som helst gjorde inte det hela sämre. David och jag tog en varsin paneng kai, vilken var toppen. Alvin körde sin vanliga, fried rice with chicken. Jag tycker det var den bästa hittills. Line är lite försiktigare i sina matval, så hon åt stekt kyckling och nanbröd med smält ost. 
Där kommer vi nog med all säkerhet att både hänga och äta fler gånger.  

Nu ska jag brottas vidare med den envisa lilla flugan som vi har i vårt sovrum innan jag somnar. 

Kramkram

1 kommentar:

  1. Ser framemot bild på matstället. Packa genast ner alsolsprit och täckplåster till vår kommande resa Uganda den 21/11.

    SvaraRadera