lördag 18 oktober 2014

turer

Lång tur på stranden och lång tur med mopparna.  
Tog en lång promenad på förmiddagen på dom två stora stränderna som ligger närmast här, Klong dao och Longbeach. Det blev en dryg mil totalt. Tyvärr så gick jag inte i bikini utan i sporttop, vilket var ett dåligt val...


Mitt på dagen passerade det ett "serietidningsregn" med tillhörande åska, men efter det tog vi en lång och härlig moppetur ner till södra delarna av ön. Passerade många fina stränder. 




Det blir garanterat fler resor och strandbesök söder ut. Vi kanske till och med söker oss neråt ön dom tolv dagar vi inte har boende. Vårt hus var nämligen redan uthyrt 19/12-31/12 när vi bokade. 
På vägen ner åkte vi i en väldigt lång och brant backe. 19% lutning! Där kan siggebohyttebacken slänga sig i väggen. Här springer jag upp och ner hela dagarna, eller inte ;). 


Svårt att fånga backen på bild, men här är början av den. 

Avslutade med middag på hemvägen på en av favoriterna, Somewhere else. 
Sist lovade jag att jag skulle ta bilder på vägen ner till restaurangen, så att ni skulle förstå varför det inte är helt självklart att man fortsätter köra. Så här ser det ut. 

Väl framme är dock utsikten en annan. 



Bra lördag!
Kramkram

1 kommentar:

  1. Ha haaa Du hann lägga ut medans jag skrev / nu är jag nöjd. :-) Ni har inte varit på Nationalparken , kommer ju inte på vad den heter . Där är oxå en mördar backe så fint , med apor & en djungel runda Som man måste gå ... God natt & Sovgott önskar Anneli

    SvaraRadera