söndag 5 oktober 2014

rusk

Idag har vi inte haft tur med vädret! 

Regnet öste ner imorse. På förmiddagen ljusnade det, så vi bestämde oss för att gå ner en sväng till stranden. Inte för att bada, utan mest för att göra något. 
Bara ett par minuter efter att vi kommit dit, blåste det upp till storm och började regna. När det regnar här ser det ut som i skämtfilmer. Det regnar massor och då menar jag massor och ofta regnar det mer på tvären än neråt. 




Vågorna var riktigt stora, men det syns inte så bra på bilderna. 


Vi sökte skydd under ett tak, men eftersom regnet kom på tvären hjälpte det inte speciellt mycket. 
Första gången vi blev genomblöta idag. 

 Runt lunch tog jag en springtur. Tänkte springa en mil och då är det skönt om det regnar, så jag gav mig iväg trots att himlen var mörkgrå. Men då... Tror ni inte att himlen på något konstig sätt sprack upp och det blev sol. Trodde jag skulle dö...
 Det var nog den tyngsta springtur jag varit med om. Dessutom gav min mage upp efter ca 5km, så jag fick gå en del. Vet inte om det berodde på värmen eller på att jag druckit vätskeersättning innan jag gav mig av. Magen kan reagera på det om man inte är van att dricka sådant. 
Resultatet av springturen blev två röda kinder, en röd näsa och två röda axlar. Hade ju inte smort in mig eftersom det såg ut att bli regn. 


Känns bra ändå. Är så nöjd att jag genomförde det jag tänkt och med tanke på att jag gick, så känns det bra att klarat milen på en timme och att jag dessutom blev 710kcal fattigare var en bonus. 

Genomblöta del 2. Vädret såg än en gång ut att stabilisera sig, så vi tog mopparna på eftermiddagen och åkte in till Saladan. David skulle köpa nya solbrillor och barnen ville köpa thaipannkakor.
David hann precis köpa sina glasögon, sedan öppnade sig himlen igen. Det var inget alternativ att köpa pannkakor då, utan det var bara att sakta rulla hemåt. Det var ingen lek att köra när det regnade så mycket, även om det inte är så långt. 



Sista regnet för dagen brottades vi med när vi gick och käkade middag. Men då var vi utrustade med regnkappor och paraply. Och det var värt brottningsmatchen, för vi fick god mat.



Köttbullar och spagetti till Line...

...fried rice med fläskkött till Alvin och David...

... och favoriten massaman curry till mig. 

Och så lite underhållning i form av  luftgitarr från Line.



Imorgon väntar en ny arbetsvecka. 

Kramkram

1 kommentar: