måndag 20 oktober 2014

barfota

Ganska härligt att gå till jobbet när det ser ut så här. 


Jag var lite lat imorse, så jag sprang inte innan jobbet, vilket innebar att det fick bli en liten tur efteråt istället. Får ju inte frångå mina goda vanor. Förra veckan fick jag ihop över 3 mils löpning och drygt två mil PW. 
Fick sällskap av David idag. Vi körde 5km barfota på stranden, hälften PW och hälften jogg. Det var lite tufft för fötter och fotleder, men ändå nyttigt. Jag kände att jag har små muskler som aldrig får jobba när jag har mina stadiga skor på mig. Ska nog köra barfota en gång i veckan, för att få lite mer stabilitet. Men jag tror 5km är en ganska bra sträcka till att börja med. Vill ju inte överanstränga eller skada något. 

Imorgon är det jag som har fika på jobbet. Dom brukar ha nyttigt fika här... Men det blir det ändring på nu när jag har kommit ;). 


Imorgon bjuds det på kladdkaka, som jag tror blev kladdig den här gången, med dulce de leche och rostade, salta mandlar på toppen. 
Ska serveras den med vispad grädde och lite frukt. Men för att det inte ska bli total sockerchock får dom lite nyttigheter innan kakan.  

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar