fredag 24 oktober 2014

mums

En fredag utöver det vanliga!
Sista arbetsdagen innan lov känns alltid extra skön, men idag har den varit fantastisk. 
Sammanfattar så här: Kort arbetsdag, sol och bad i pool, chokladbollar och ost- och skinkpaj. 

Äntligen sken solen när jag kom hem från jobbet. Ibland känns det som att den har retats med mig. Det kan ha varit sol en hel dag, men precis när jag har slutat har det blivit molnigt och börjat regna... Fast inte idag 💛☀️. 

Vi firade ett födelsedagsbarn i klassen idag igen och två av eleverna hade med sig chokladbollar. Det är alltid gott med chokladbollar, men jag lovar att det smakar mycket bättre när man är långt hemifrån. Blev barnsligt glad när jag såg vad som var i burken. Dessutom var det pärlsocker på och det går inte att få tag på här, det hade dom med sig hemifrån 😋

Lagade middag hemma idag. Det blev en väldigt god ost, bacon och skinkpaj. Egentligen var det så att vi testlagade pajen, eftersom vi ska bjuda våra grannar här på middag imorgon. Det blir en ganska stor bjudning, 6 vuxna och 8 barn och då vill man ju att maten ska smaka bra. Det är inte lätt att laga mat när man inte riktigt är van vid råvarorna. Men den här ska nog göra succé 👍🎉. 

Med två goda svenska matklassiker i magen tar jag semester en vecka. Den första semestern sedan jag kom till paradiset ☀️🌴!  Fast naturligtvis tar jag inte semester från bloggandet. Ni kommer att höra ifrån mig, kanske inte varje dag under veckan, men nästa. 

Kramkram

1 kommentar:

  1. Önskar dig en alldeles alldeles underbar semester. Förstår din glädje över chokladbollar rullade i pärlsocker. :-)

    SvaraRadera