måndag 27 oktober 2014

KL

Då var vi framme i Kuala Lumpur! Vi har bara varit här i några timmar och bara sett området runt hotellet i mörker, men jag älskar't :). Tänk er det största shoppingcenter ni har varit på i Sverige och så tar ni det gånger tio, då förstår ni att man är i himlen här. Det finns allt från Lois Vuitton och Chanel, till Zara och topshop. Jag skulle kunna spendera flera veckor med att bara gå i shoppingcenter... Fick tips av min arbetskollega Nina om Berjaya times square, ett shoppincenter som det finns det ett nöjesfält inne i. Ska nog försöka ta oss dit. Det skulle barnen gilla. 

Hotellet är toppen det också.  Det är den smala byggnaden i mitten av bilden, Ascott heter det.



Det är ett lägenhetshotell och vår lägenhet är stoooor, ca 100kvm skulle jag tro, med 2 sovrum, 2 badrum, stort fullutrustat kök och vardagsrum.


Vi bor på 21:a våningen. På 22:a finns en schysst stor utepool och ett gym. Gymmet ska jag försöka besöka varje dag, poolen hänger vi nog vid om vädret blir ok. 

Alldeles i närheten finns...


...Twin towers, som vi ska besöka och...


...H&M som vi absolut också ska besöka. 

Resan hit gick toppen. Inga problem att ta sig med tåg från flygplatsen till Centralstationen och sedan med tunnelbana till hotellet. Vi kände oss som riktiga reseproffs :). 


Detta är verkligen en kontrast mot lugna Lanta. Jag njuter av det underbara livet där varje dag, men detta är också fantastiskt. Så nu ska jag njuta av storstad, lyx, folkvimmel och shopping i några dagar. Det här är semester! Närmast ser jag fram emot morgondagens frukost. Tror att det blir annat än havregrynsgröt med kanel och banan som jag är van vid ;). 

Kramkram 




1 kommentar:

  1. Känner storstadspulsen. Wow vilka höga byggnader. Hare så KUL. :-) Kramiz Mia

    SvaraRadera