torsdag 16 oktober 2014

bleker

Kul dag idag! 
Den började på jobbet med storsamling där alla elever gjorde drillstavar tillsammans med sina föräldrar. Alla arbetade febrilt och resultatet blev toppenbra! 




Innan jag gick hem firade min klass två klasskompisar som fyller år. Det blev kladdkaka med grädde! 


Hela familjen avslutade dagen på stranden.
Alvin spelade fotboll med en massa andra barn. En pappa på skolan har dragit igång aktiviteter för barnen. 


Line och David badade.


Och jag joggade. 


Ser inte så spänstig ut kanske, men jag höll ganska bra tempo :). 

Har hunnit med en liten inköpsrunda idag också. Jag skulle bland annat köpa ett måttband och en deodorant. 
Det finns gott om deodoranter av märken som man känner till, så det inköpet borde varit lätt... Men där hade jag fel. 
Började titta på förpackningarna och såg att det stog whitening eller extra whitening på alla. 


Min första tanke var att det nog är så att dom inte färgar av sig på vita kläder. Hemma har vi ju deodoranter som inte färgar av sig på svarta kläder. Men när jag läste vidare insåg jag att dom bleker huden under armarna! Helt absurt och dessutom är ju jag redan blek, så jag behöver inga vitare armhålor. Jag hittade ingen utan blekmedel, så det slutade med att jag fick åka på Apoteket och köpa en saltkristall. 
I och för sig är det inte förvånande med blekmedel i deo. Man få se upp här, hudkrämer, ansiktskrämer och tvål innehåller oftast blekmedel. Idealet här är nämligen ljust skinn...

Måttband har jag inte hittat ännu, trots att jag frågat och förklarat i flera butiker. Det var inte lätt att få thailändarna att förstå vad jag sökte. Dom är inte jättebra på engelska, vilket inte jag heller är, men här känner jag mig ganska bra faktiskt. Det här uppdraget slutade med att jag åkte tillbaka till skolan, där jag har nätverk och googlade fram en bild som jag kunde visa.

Hittade inget ändå, så detta uppdrag är kvar tills imorgon. 


Kramkram




1 kommentar:

  1. Såg en dokumentär från usa där man bleker sig för en bättre framtid. Trodde dock inte att det var så i andra länder. Fy fy fy :'(

    SvaraRadera