onsdag 15 oktober 2014

action

Igår kväll när jag skulle blogga var jag så trött att jag somnade, men idag är jag med i matchen igen. 

Bara en kort glimt från gårdagen. 


Var på Yoga för första gången i mitt liv. Vi hade yoga som thaitema för skolbarnen, så jag tog med mig min grupp till Oasis Yoga för att prova på. Det var riktigt roligt faktiskt. Farra som tog emot oss och ledde passet var helt suverän. Jag kunde inte låta bli att bli imponerad av hennes kroppskontroll. Kanske blir något mer besök där. Gillar man yoga kan jag verkligen rekommendera Oasis. 

Så till dagen... Det blev lite mer action än vad vi hade räknat med.
Hade bestämt oss för att äta middag på Blue café på long beach. Min arbetskamrat Lola ville hänga på, vilket var väldigt trevligt.  
Onsdagar är tacobuffet kväll på Blue café och då menar jag riktig tacobuffet, som vi är vana med hemifrån Sverige. 
Det är en svensk kille som äger stället, så han har full koll på vilka tillbehör som gäller. 


Fick fredagsmys feeling 😃. Det var sååå gott. Här hänger vi nog fler onsdagar, fast när högsäsongen närmar sig håller vi oss nog undan. Bara jobbigt att trängas med "turister". 


Mitt under middagen blev det lite action på gatan utanför.


Vet inte om det syns riktigt på bilden, men mannen på gatan håller på att fösa undan en väldigt stor orm. Den ville inte alls slingra ner i diket, vilket var mannens plan. Men han fortsatte lugnt till dess att han fick som han ville. Vet inte vad det var för orm, men orm räcker bra för mig. Skulle läsa lite om svart kobra här om dagen, eftersom det är en ganska vanlig orm på ön, men jag kom inte längre än till första google träffen. Där var det en bild på en kobra, vilket gjorde att jag fick handsvett och stängde ner sidan. 

När vi skulle åka hem från restaurangen var killarna snabbare än Line och mig upp på moppen, så jag ropade bara;
-Vi kommer ifatt, när dom åkte iväg. 
Sagt och gjort vi hoppade upp på moppen och gasade iväg... Mera action. PUNKA! 
Kolmörkt, 5km hemifrån, inga pengar och en okörbar moppe! Kul läge, eller inte. Stannade efter vägen i mörkret, rädd som attans för stora ormar och försökte ringa David, inget svar... Men, när inte vi kom efter vände killarna tillbaka och letade efter oss, som tur var.
När vi var alla rullade vi långsamt moppen framåt i hopp om att hitta en öppen verkstad kl 21. Inget bra utgångsläge, kändes det som. Tillslut kom vi fram till en mopeduthyrare där det i alla fall fanns personal som vi kunde fråga om hjälp. Den ena hade nog rökt något lite starkare än cigaretter, för han lallade och skrattade mest. 
Dom förstod inte så mycket engelska, men såg vårt problem och bad oss vänta medan dom ringde sin kompis som hade en mopedtillbehörsbutik mitt över gatan. 


Vi väntade ungefär 5 minuter, sedan dök det upp en tjej som öppnade butiken och såg till att killarna fick det dom behövde. Det var nog inte första gången dom bytte punka, för dom hittade felet snabbt...



Något senare var det bara att rulla hemåt, 200thb fattigare, men med ett luftfyllt moppedäck. 😃
Tur att David var med, annars hade jag nog inte känt mig helt komfortabel med situationen. 

Det ändå helt fantastiskt vad thailändare är hjälpsamma. Kan dom inte fixa något själva, så ringer dom en kompis och vips får man hjälp med det man behöver! Det är lite annan mentalitet än i Sverige. 
Och tur var väl det för oss, för hade inte dom hjälpt oss hade vi nog inte varit hemma ännu....

Dags att sova nu, imorgon blir det jogging på stranden kl 06.00. 

Kramkram

1 kommentar: