måndag 13 oktober 2014

tre veckor

Efter en ganska slö helg var det återigen dax för en arbetsvecka, i alla fall för 50% av oss vuxna. Medan vissa jobbar promenerar andra på stranden. Detta har gjort att brunfärgen i familjen är minst sagt varierande. 



Fast jag gillar mitt jobb. Självklart skulle det vara trevligt att vara ledig och kunna träna, sola, bada, promenera på stranden, läsa, åka på moppeturer och annat härligt... Men jag får njuta av det på helgen. 
Just nu njuter jag bara av att vara här! 
Vi har varit här i tre veckor nu och det känns fortfarande ofattbart. Imorgon slår jag mitt utomlandsrekord ;) och det är ändå åtta härliga månader kvar. 

Vi börjar vänja oss vid värmen och thailivet. Allt är mer avslappnat här än hemma och jag känner att jag kan tillåta mig att bara vara. Det måste inte hända något hela tiden. Vissa saker har inte varit så svåra att vänja sig vid, som till exempel att inte städa, inte tvätta och att äta på restaurang. Det blir nog svårare att komma tillbaka till den svenska vardagen igen. 

Saknar inget så där jättemycket ännu, men OLW:s fresh island dip skulle vara vääääldigt gott med lite grönsaker, salta chips och en grillad kyckling (champagneglaset som är med på bilden skulle inte heller sitta helt fel)

En god kladdkaka med vispad grädde skulle jag också med glädje mumsa i mig. 


Jag ska försöka få till en kladdkaka inom en snar framtid. Hoppas på att hitta ingredienser så jag kan baka någon dag. Har ju ett fint kök med ugn. 


Saknar dock lite husgeråd för bakning, men en kladdkaka ska jag nog kunna slänga ihop. 
David och Line saknar limpa, falukorv och Marabou schweizernöt :). 

Håller tummarna för att jag inte håller på att bli sjuk. Har varit hängig och orkeslös idag. Hoppas på att det känns bättre imorgon. Nu är det dax att fylla på energiförrådet. Det blir thaimat till middag idag ;).

Älskar det här livet!!!

Kramkram


1 kommentar:

  1. Kul läsning om vad ni saknar. Grattis till ditt rekord !!!

    SvaraRadera