tisdag 21 oktober 2014

gnäll

Idag är det 21 oktober, för er som inte visste det, och det är precis en månad sedan vi anlände till Thailand och Koh Lanta. Vi trivs sååå bra och det känns som att tiden bara flyger iväg! Om sju och en halv månad kommer vi hem till ett sommarsoligt Sverige igen. 
Som det känns nu är allt bara bra här och det märks väl här på bloggen. Jag skriver mest bara positiva inlägg, tycker jag själv i alla fall. Värt att fira är dessutom att jag precis har passerat 100 blogginlägg! :)
Hoppas ni som läser gillar bloggen. Undrar ni över något, eller vill att jag berättar om något speciellt, hör av er. Det här är ju inte bara en dagbok för mig, den är till för er också! 

Tillbaka till att vi trivs bra. Om jag måste vara lite svensk och gnälla på något här, så får det bli följande: 
-Luftfuktigheten. Den gör att kläder och handdukar inte torkar ordentligt och börjar lukta surt och att håret blir frissigt och aldrig torkar. 
-Maten. Den är så god att jag ofta äter lite för mycket. 
-Sanden. Sandkornen är för små. Dom kladdar fast och letar sig in överallt och på något konstigt sätt hamnar dom alltid i min säng tillslut...
-Ormar. Det finns många och stora ormar, jag har dock bara sett en. 
-Myggor. Dom är ganska många och ger stora kliande bett. 
-Vattnet. Fast det behöver jag kanske inte gnälla på, börjar vänja mig nu.



Och det är inte duscha jag har vant mig vid, för det gör jag hemma med. Utan det är att duscha i kallvatten. Det gör jag inte så ofta hemma. Här är det oftare det saknas varmvatten än att det finns varmvatten. Nu är det nog en vecka sedan vi hade varmvatten sist. Men det är inget att hetsa upp sig för, man blir ren i kallvatten också och till disken kan man koka upp vatten. Det är bara att ta det hela med ro.
Får se om jag kommer på mer gnäll till en annan gång ;). 

 Avslutar dagen med en matbild på dagens middag. 


Fish and chips på Black Coral, mums! 

Imorgon blir det lite boendesnack. Ha det fint till dess. 

Kramkram

2 kommentarer:

  1. Lyckönskningar på Er fortsatta resa. Det var kul att läsa om utmaningarna/gnället oxå. Kramiz Mia

    SvaraRadera