måndag 1 september 2014

kall-varm

Den här dagen startade väldigt kyligt. När jag gav mig ut på promenad imorse var det inte mer än 5 grader. Jag tog den lite längre svängen på 8 km och det låg rejält med dimma över Lindesjön. 



Händerna hade nog önskat att jag skulle ha letat på ett par vantar. När jag kom hem var händerna både röda och stela. 



Eftermiddagen och kvällen var betydligt varmare. Sol, god mat och trevligt sällskap i en härlig blandning. Arbetslaget var bjudna till min klassföreståndarkollega Micke och hans fina sommarstuga. 




Vi provade att skjuta luftpistol. Här visar Anki på stor koncentration och en skön stil, men jag tror att jag träffade tavlan flest gånger :). 


Vi bjöds på bubbel och kex med Bredsjö blå och Karintorps tomatmarmelad.


Efter det blev det viltskavsgryta med karljohan svamp och pressad potatis, ett glas rött och lite mer bredsjö blå. Detta tillsammans med sol som värmde på ryggen och vattnet som kluckade precis utanför uterummets öppna skjutdörrar var magiskt. 



Middagen avslutades med en massa trevligt prat, många skratt och en fantastisk cheesecake med kola och pecannötter. 



En kväll att minnas! Tack snälla Micke för att vi fick komma och hälsa på dig och tack för den goda maten. Tack även till Anki, Kent, Maria och Shirlay för trevligt sällskap och många skratt. Kommer att sakna er i vinter! 


Avslutar med en månen som speglar sig i sjön Sörälgen. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar