måndag 29 september 2014

skolan

Har haft en bra dag på jobbet idag. Var kvar och fixade lite och passade då på att ta kort när inga barn var kvar. 


Skolbyggnaden. Förskolan håller till på nedre plan och skolan på övre plan. 


Den runda salan har vi samlingar i och den fyrkantiga är förskolebarnens leksala.

Matsal och pingisbord.

Disken och matporslinet. 

Vatten till alla barn och vuxna. 


Korridoren och dörren in till mitt klassrum. 


Mitt klassrum. Just nu är det lite kalt. Jag har städat en massa idag och ska pimpa det så det blir lite mysigare :). 

Utsikt från klassrummet. Lite palmer ser man i alla fall :). 

Skolans toalett. Set ut som en typisk thaitoalett. Det finns ingen vattenbehållare och spolknapp. Man "spolar" genom att i hälla vatten med en skopa som finns i hinken på golvet. Händerna tvättar man med kranen på väggen, så tvättvattnet blir spolvatten...


Personalrummet med "lärarens bästa vän" kopiatorn! 


Våra barn har gjort sin första skoldag idag och dom är nöjda!

Kramkram

1 kommentar:

  1. Genialisk att spola med vattnet från handtvätten, även i Kina görs det. Ett toabesök jag minns är när jag tog toabåset längst till vänster och fann endast en ränna att gränsla över med lite vatten rinnande i, och grannens små pruttar kom rullandes uppifrån och ner till en brunn utanför..haha vilken upplevelse.

    SvaraRadera