onsdag 24 september 2014

jobbdag

Idag var första jobbdagen. Vaknade tidigt men eftersom det regnade hoppade jag över promenaden. Gick dock till jobbet, men det är bara behagliga 300m. 
På vägen ner från vårt hus känner man sig aldrig ensam :).



Det har varit en fullspäckad dag med mycket nytt. Har tyvärr blivit lite förkyld, så min snoriga näsa och tunga huvud hade det lite jobbigt, men om några dagar kommer jag nog in i det här också.  Har träffat många trevliga elever och kollegorna är suveräna. Det kommer att bli ett bra läsår. 

Middagen idag var 100% thaistyle. Men det är på sådana här ställen man får den absolut bästa thaimaten. Åt en suverän massaman curry. 





På vägen hem gick vi förbi Diecks deli, en butik och restaurang med diverse delikatesser. På menyn i restaurangen hade dom bland annat grillkorv med makaroner och köttbullar med potatismos. I butiken kan man köpa diverse ostar, salami, skinka och egengjort surdegsbröd. Under högsäsong är butiken fylld, nu fanns bara ett mindre basutbud. Men vi är nöjda med vår salami och Gouda ost. Ost är svårt att få tag på här och väldigt dyrt. Vi betalade över 200kr/kg!


Vi pratade länge med dom trevliga ägarna, som var från Tyskland och England. Minns inte hennes namn, men han heter Sven. Dom berättade att under jul har dom lussebullar, rökt lax, matjessill mm. Gissar att vi kommer att hänga där en del :). 

Jag har lärt mig en läxa sista dygnet: Gå aldrig ut utan myggmedel, inte ens om det är för 10 minuter. Jag har lyckats få 9 myggbett i den här storleken :(. Hoppas bara att det är friska myggor som bitit mig...


Kramkram






2 kommentarer:

  1. Ska inte glömma myggmedel när jag åker med grabben till Uganda p november..gött att hitta några smultronställen. Fortsatt trevlig resa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Nej, att glömma myggmedel är ingen hit.
      Uganda låter spännande, ha det så bra!

      Radera