söndag 14 september 2014

skor

Ännu en lång dag är till ända. Nu jobbar vi intensivt för att bli klara i huset till imorgon. Har dock hunnit med lite annat också. 
Började med en lång promenad imorse. Hade Alvin med på cykel som sällskap. Han träffade några kompisar efter vägen som han snackade lite med. Vet inte om dom löste några världsproblem, men just den här kompisen ser ju intresserad ut i alla fall... ;)

I eftermiddags hämtade jag ut mitt paket från Sportamore. Beställde nya löparskor till mig och barnen i onsdagskväll. I fredags morse fick jag ett sms att paketet gick att hämta. Hade dock inte tid att hämta det igår, men snacka om snabb leverans! Det blir en guldstjärna! 
Det blev ett par Saucony omni, nya löparstrumpor och ett par korta Under Armor kompressionstajts till mig. Den saucony modellen provade jag ut på Löpex i Örebro förra året och sedan jag började använda dom har jag inte behövt använda varken knäskydd eller fotledsskydd. Snacka om att skorna är viktiga när man springer. 
Var så sugen på att prova dom, så jag sprang ut till Lasse i Snuggan. Det gick grymt bra. Vi klarade av dom dryga 5km i ett för mig raskt tempo. Såå sköna skor. Märks en väldig skillnad både i stöd och dämpning mellan dom nya och dom gamla utslitna skorna. 


Väl på plats fick vi en väldigt god middag. Utsikten från matbordet var det inte heller något fel på. 


Barnen lekte med Majken och Hedvig. 
När jag skulle fotografera dom, skulle Alvin absolut ligga framför tjejerna, vilket han aldrig skulle ha gjort. På bilden ser han fortfarande glad ut, men när han reste sig fick vi se, och känna, att han lagt sig i en kattskit som kladdat ut sig över shortsen. Det blev till att åka i kallingarna hem...


Och Line fick äntligen träffa Rambo, som hon har längtat så mycket efter. 


Nu ikväll har jag gått in i en ny fas... Packningsfasen! 


Upptäckte dessvärre att min låååånga packningslista försvunnit :( , så det blir att köra på känn. Barnens kläder och skor är klara. Det gick snabbt. Det värsta, att välja kläder till mig själv är kvar. Det är inte lätt att bestämma vad som ska läggas i förvaringslådan och vad som ska läggas på golvet för vidare paketering i resväskan.


Jag har redan tagit fram ganska mycket kläder. Nu ska jag sova på saken, så får jag se vad som blir packat imorgon.

God natt!
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar