lördag 6 september 2014

panik

Nu är det några dagar sedan jag skrev sist. Det har varit en intensiv arbetsvecka den här veckan. Vi har inte alls hunnit så mycket hemma som vi borde. Jag har som sagt jobbat mycket och David fick ett ordentligt ryggskott i söndags, så han har varit liggande hela veckan. 
Om jag tidigare varit lite stressad för att hinna allt innan nästa söndag, så övergick jag i förmiddags till någon typ av panik, vilket resulterade i att jag istället för att röja runt som en virvelvind blev apatisk. Visste inte var jag skulle börja och vad jag skulle göra. Insåg att jag inte har kontroll på läget längre och det är inte bra. Jag är en kontrollmänniska ut i fingerspetsarna, så när jag tappar kontrollen blir det inte bra... Men jag tog mig samman tillslut och bestämde mig för att njuta en timme i solstolen och fundera ut en arbetsplan. 


Vädret har varit helt fantastiskt idag, riktig sommarvärme. Är glad att jag tog den där timmen i solstolen, den var jag värd. Efter det lyckades jag tvätta, hänga och vika 4 maskiner tvätt, röja och kasta lite på barnens rum, fixa med alla våra böcker, sortera och kasta en massa gammalt smink och strunt som stått på tok för länge i mitt badrumsskåp och åka till återvinningen med en massa papper, plast, kartong och kläder. Borde ha gjort mer, men det får duga. 
Nu håller jag på att förbereda maten till imorgon. Det blir en chiligryta på högrev. 


Letade efter ett recept som passade det som finns kvar i kyl, frys och skafferi här hemma. Känns onödigt att köpa en massa nya matvaror nu. Hittade inget som passade, så jag hämtade inspiration från flera recept och rörde ihop en egen blandning. Hoppas den blir god. Det verkar lovande, men jag kan redan nu konstatera att den är hetare än planerat. Hade dessutom tänkt ta ut en del innan jag kryddade på, så Line och Alvin skulle kunna äta, men det glömde jag. 
Delar med mig av receptet om den smakar bra :). 
Har även fixat en efterrätt som står i frysen. Vi blev bjudna på den igår när vi var hos våra grannar på middag. Den var så fantastiskt god, att jag bad om receptet och gjorde en egen :). Tänker inte avslöja nu vad det är. Det gör jag imorgon. Hela middagen vi blev bjudna på igår var fantastisk, svenska tapas till förrätt, fläskfilégryta till varmrätt och så den hemliga och mycket goda. efterrätten. Vi konstaterade att vi bott grannar sedan 2005, men att vi aldrig käkat middag tillsammans tidigare. Konstigt! Våra tjejer leker jätteofta men vi vuxna har hållit oss på vår kant tidigare. Men jag kan lova att det inte var sista gången vi träffas, även om det av förklarliga skäl kommer att dröja ett tag till nästa gång. 

Hörs imorgon!
Kramkram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar