tisdag 16 september 2014

mycket

Dagarna fullkomligt rusar förbi. Hinner mycket varje dag nu, men ändå känns det som ingenting blir gjort.  




Har tagit hand om mig själv lite idag.  Eller rättare sagt så har Marlene på Louise H tagit hand om mig. 
Salong Louise H är fantastisk, inte bara för att frisörerna är dom bästa, men också för att man blir så glad när man kommer dit. Lokalen har underbar inredning med skojiga små detaljer överallt. 



Kan man göra annat än le när man möts av denna? 
Men jag kom ju inte bara dit för att bli glad. Frisyren skulle putsas och bli lite thailandsfin. Vi kom tillsammans överens om vilken linje vi skulle hålla. Även om det var Markene som stod för förslagen, som vanligt, så höll ju jag i alla fall med :). 
Efter vägen tvivlar man alltid...




... Men slutresultatet blev ju bra. 


Inte så mycket kortare, men ljusare än på många år. En början på blekning som solen ska få underhålla alltså. 

Var tvungen att springa in en riktigt snabb sväng och rafsa åt mig det viktigaste för dom närmsta nio månaderna här:


För er som inte har provat Palinas härliga smink rekommenderar jag verkligen att ni gör det. Jag har många favoriter och förhoppningsvis får jag fler, då jag köpte flera för mig nya produkter. 




Den vänstra påsen med innehåll slank med från frisören. 

På transportsträckan mellan frisör, skönhetscompaniet och bilen sprang jag på världens sötaste Sixten. Kommer att sakna denna goa lilla krabat massor! När vi ses nästa gång kan han både gå och prata. 




Har även badat idag, 16 september! Det är inte dåligt. Vilket höstväder Svetige bjuder på!  Ska kanske förtydliga att jag tittade och barnen badade.


Rundade av dagen med att bli bjudna på middag hos våra mycket kära vänner Peter och Maria. 
Den här bilden får symbolisera maten. Så god att jag inte hann fota förrän nästan hela efterrätten var uppäten. 



Avslutar med att citera Maria "Vi kanske inte ses så ofta, men det känns ändå konstigt att vi nu inte har valmöjligheten att ses på ett tag." Fast det har vi ju ;), vi har ett rum extra i vårt Thailandshus som väntar på er, så ni är alltid välkomna till oss! 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar