tisdag 23 september 2014

skönt

Morgonpromenad på strand och kvällsdopp i pool är förmåner man kan njuta av på Lanta. 



Mellan detta har vi haft en fixardag. Jag börjar jobba imorgon, så det var bara att köra idag. Sola får vi göra i helgen. 
Vi har hyrt två moppar och köpt hjälmar. 
Det är nästan ingen som kör med hjälm här, men vi gör det. 


Varför inte fyra??? Nej, för att David har för stort huvud. Vi har inte hittat någon som i storlek 61 ännu. 

När vi väl hade moppe åkte vi och  handlade, både mat och diverse förvaring och sopkorgar. Det fanns inga förvaringskorgar och inga sopkorgar på badrummen och det vill man ju ha. 
Man kör allt på moppen här, både möjliga och omöjliga saker. Vi är inte hälften så vågade som thailändarna, men David hade en matpåse mellan fötterna och jag satt bak på hans moppe och höll i en. Det räckte för oss :). 


Maten idag har varit en blandning av thai och svenskt. Frukost och kvällsmat åt vi hemma, så det blev svenskt, pimpat med lite frukt. 



Lunchen åt vi däremot på restaurang så den var naturligtvis thai. Det blev fried noodles with chicken för mig och fried rice with chicken för övriga familjen. Det kostade 325thb och då drack vi alla varsin cola också. 325thb är ungefär 70kr. 17kr/person kan man väl stå ut med :). 

Vi har det verkligen toppen här!!!

Nu har kvällen kommit och jag ska gå och lägga mig, så jag orkar jobba imorgon. Det ska bli spännande! 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar