onsdag 10 september 2014

hektiskt

Tiden går för fort...
Just nu jobbar vi stenhårt med att få allt klart till söndag. Men tiden går himla fort, vet inte riktigt hur vi ska hinna. 
Har jobbat sent in på natten flera kvällar i rad. Igår kom jag i säng så sent att jag var tvungen att hoppa över morgonturen. Det var inget alternativ att gå upp 05:17 för att promenera. 

Vad har jag då gjort? 
Jag har rensat och städat hela garaget och förrådet, för att vi ska kunna packa in saker där. David och jag inledde arbetet i söndags och jag slutförde det i måndags och igår. Det har gått bra och det är väldigt skönt att det är gjort! Jag som är vän av ordning undrar varför jag inte har gjort detta tidigare. 

Gissa om jag har slängt saker? En hel kärra var jag, pappa och barnen och tömde på återvinningen idag. Tidigare i sommar körde vi bort alla stora grejer, det blev också en kärra. 
Det jag sorterade och kastade nu var alltså bara "bra att ha" kartonger. 


Så här såg garaget ut i måndags efter att jag och David jobbat flera timmar i söndags. 


Så här ser det ut nu. 


Förrådet är också nästan helt tömt på saker. 


Jag har även packat ihop lite inne i huset. 18 kartonger närmare bestämt. Men det är mycket kvar ännu. 
Idag har vi dock fått förstärkning. Davids föräldrar har kört hit från Jokkmokk för att hjälpa oss och det är vi tacksamma för. 
Om jag slaviska både jobb och mera packning imorgon så är det nog dags nu.

Kramkram å Godnatt 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar