lördag 30 augusti 2014

förbereder

Tre veckor kvar till avresa och två veckor kvar till vi lämnar huset. Som ni förstår är det fullt upp... 
Idag har jag gjort följande: 
Jag har gjort vinter i husvagnen. Jag och barnen åkte till Västerås igår och sov över till idag. Det var så mysigt. Husvagnen är verkligen min lilla oas. Det är ett av få ställen där jag känner att jag bara kan vara.


Jag skulle gärna ha stannat en dag till, men det var inte möjligt den här gången. Den lilla tid vi var där hann vi med det obligatoriska kycklingfredagsmyset och innan vi for hem idag gjorde vi (läs jag) alla vinterförberedelser. Jag klippte gräset en sista gång, tömde vattentanken och varmvattenberedaren, rensade skafferiet, tömde kylen och frysen, plockade undan ute och, stängde gasen och till slut kopplade jag ur strömmen. 

På vägen hem åkte vi förbi Ikea och handlade lite. 


Det blev åtta stycken 130 liters plastbackar med lock, fyra 65 liters och 6 flyttkartonger. Var tvungen att åka till Västerås och köpa detta, eftersom Örebro inte har 130 liters backarna. Kollade om det gick att skicka efter dom, men det skulle kosta 495kr i frakt, så det kändes inte aktuellt. 
Det kommer så klart att behövas många fler lådor ich backar än dom här innan vi har packat ihop hemmet. Men vi har en del hemma redan, så jag hoppas att det räcker. 

Nu ikväll har jag roat mig med att lägga ut en massa kläder, skor och lite annat smått och gott i gruppen lindesberg köp och sälj på Facebook. Har sååå mycket som jag vill bli av med. 
Bland annat detta:


30 plagg i strl 110/116.


En massa Vinterskor 


Och lite heminredningsprylar. 

Avvaktar någon dag. Sedan hamnar det nog på Lindenytts köp och sälj också. 
Imorgon ska jag fota allt me&i och skapa säljgruppen på Facebook jag pratade om tidigare. 
Man har ganska bra användning av ansiktsboken ibland! 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar