måndag 4 augusti 2014

sista

Så var jag då framme vid den här dagen, den sista semesterdagen. En dag som i slutet av juni känns oändligt långt bort, men som kommer så ruskigt fort. Tror ingen tid på året går så fort som sommaren. 
Känns dock inte riktigt lika jobbigt som det brukar. Jag har ju bara knappt sju arbetsveckor innan mitt livs äventyr börjar. 

Det har varit en fantastisk sommar! 
Kollade igenom mina foton och sammanställde ett semesterkollage. Så här har min sommar varit. 


Den började ganska kyligt med ett midsommarfirande där temperaturen inte nådde några höga höjder under dagen och där kvällen innebar dubbla tröjor och en fleece på toppen. Sällskapet och stämningen värmde dock mer än väl.

Den kyliga inledningen är sedan länge glömd, Juli månad har varit helt underbar med soliga, varma dagar och ljumna kvällar. Bad har varit nödvändigt, både på morgonen, dagen och kvällen. Länge sedan jag badade så mycket. Barnen brukar i vanliga fall kalla mig badkruka, men inte i år. 

Lite härliga sommarsmaker i form av flädersaft och rökt lax fick också plats. Jag älskar god mat. Egentligen borde jag väl ha tagit med en bild på någon efterrätt, min passion är ju sötsaker! 

Några stunder tillsammans med David, på tu man hand har också hunnits med. Vi är ganska duktiga på att ta oss egentid. Det är fantastiskt att vara förälder till Alvin och Line, men så skönt att få spendera tid tillsammans med bara David, utan barnen. Det törs man knappt säga, men jag tycker det och står för det.  

Sist men inte minst (fast han är liten) har jag lärt känna en alldeles fantastisk liten ny människa i sommar, söta Sixten <3.

Njut ni som har semester kvar. Nu ska jag ta tillvara på min sista dag. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar