tisdag 5 augusti 2014

resultat

Nu har resultatet från toefl testet kommit. Jag fick en OK, stämpel i baken :) och kan sätta ytterligare en bock på "att göra listan". 


Normalt skulle jag med mina höga krav på mig själv sågat resultatet 98 av 120, men när det gäller ett engelsktest gör det mig jublande glad :)! 
Blev ganska förvånad att speaking var den del jag hade mest poäng på, det tycker jag ju att jag är absolut sämst på, men tydligen inte :). Max var 30 poäng per del. 

"Att göra listan" blir kortare nästan varje dag nu. Idag har jag förutom toefl testet prickat av kontakta vaccinationscentralen, ta reda på mer om visum och hämta ut astmamedicin för hela året. Vårdcentralen hade dock tabbat sig med min medicin, så antalet förpackningar på receptet var inte rätt. Hur tänkte läkaren när hon skrev en förklaring på receptet" ska vara borta på resa ett år" och sedan skrev ut 480 doser med instruktionen att ta fyra doser per dag??? Jag får inte ihop det, men jag är ju bara mattelärare ;). Förhoppningsvis fixar det sig imorgon. Pratade med en mycket trevlig och hjälpsam receptionist på VC som skulle säga till läkaren att rätta till felet. 


Som synes har jag ju fyllt ut halva min packning redan ;) och då fattas ändå åtta förpackningar symbicort. 

Tillbaka till "att göra listan"... Förra veckan prickade vi av en stor post, sälja bilen. Det känns himla skönt att ha det gjort.  Imorgon ska jag ta tag i några samtal som ska ringas. Bland annat ska jag kontakta Linde Energi om vårt elabonnemang, BKT om vatten och sopor, barn och utbildningsförvaltningen om barnens skolpeng och posten om tillfällig adressändring. 

Nu måste jag nog lägga mig om jag ska orka tampas med eleverna på sommarskolan imorgon. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar