onsdag 6 augusti 2014

joel

Idag var det så dax att träffa Joel igen efter vårt sommaruppehåll. Vi har ett stabilt förhållande, men tar på mitt initiativ några längre pauser i vårt umgänge varje år. Han är dock trogen den gode Joel, han sitter där och väntar på mig, när jag kommer till jobbet! Om 32 arbetsdagar lämnar jag honom dock för en längre tid! ;)


Det var inte bara Joel som gjorde att det gick relativt lätt att gå till jobbet imorse ;). Det var helt perfekt jobbarväder, mulet, lätt regn och 15 grader. 


Jag har en ganska skön jobbstart i år. Kör sommarskola i matte. Det innebär att min sommartrötta hjärna tillåts vakna lite långsamt.

Det enda som var lite jobbigt imorse var att vakna till en väckarklocka igen. Den ringde dock inte riktigt lika tidigt som den brukar. Jag tog nämligen ingen morgontur, eftersom jag har en fot som bråkar lite med mig. Jag har känt av den ganska länge, men förra veckan blev det värre. Så nu har jag vilat i fem dagar och smörjt med Orudis. Vet inte riktigt vad det onda beror på, men en överansträngning ligger nog nära till hands. Har rört mig ganska mycket i sommar, snittat på en bit över 5mil i veckan.

Imorgon närmar jag mig min normala morgontid, 5,17. Har ställt klockan på 5.47, för att hinna en kortis och testa fotens kondition innan jobbet. Hoppas det går bra! Gillar verkligen inte att behöva sitta stilla. 
Även om 5.47 är en halvtimme senare än vanligt, är det väldigt tidigt. Ganska långt ifrån sommarrutinerna, som inneburit att jag sovit till ungefär åtta, sedan tagit en morgontur och så har vi käkat frulle vid tio. 

Om någon undrar, så vet jag inte riktigt varför man måste vakna på ett klockslag som slutar på en 7:a. Det bara är så! Finns nog säkert någon paragraf i någon bra lag som säger att så ska det vara. Om inte, så har i alla fall jag ställt min klocka på samma sätt ända sedan jag fick min första egna rosa klockradio och det var inte igår! 

Sov gott! 
Kramkram 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar