söndag 24 augusti 2014

fixarsöndag

Söndagar är oftast slappardagar i familjen Axelsson/Karlsson, men inte idag. Jag låg i och för sig kvar lite extra i sängen, men det tog jag igen på eftermiddagen. 


Lite sammanbiten inför uppgiften :). Tog en runda på 11km, varav 10 springandes. Det var länge sedan jag sprang en mil, så det var ganska jobbigt. Men jag fixade det i ett okej tempo, så jag är nöjd. 
Innan jag gav mig ut, hade jag hunnit med att:




Tvätta, hänga och vika en ansenlig mängd tvätt och... 



...bakat fyra morotslimpor och målat. 
Jag måste baka för att tömma skafferiet. Vi försöker äta så mycket vi kan från frysen och skafferiet nu. Dom ska ju vara tomma om tre veckor. 
Målar gör jag i skräprummet, som egentligen är ett dressingroom. Men ni vet hur det blir när man skyfflar undan en massa "bra att ha saker" i ett rum. Dom stannar oftast där väldigt länge, fast det bara är menat för en liten stund. Innan vi lämnar huset har förhoppningsvis ett dressingroom växt fram ur kaoset. Det kommer dock inte vara helt klart. Vi ska göra klart det när vi kommer hem. Det ska in en heltäckningsmatta eller en stor vanlig matta, lite nya förvaringsmöbler, draperier, någon schysst lampa och kanske en sittpuff. Jag vet vad jag vill ha för känsla i rummet, men inte riktigt hur jag ska komma dit. Men jag har ju tid på mig att fundera :). 
David har satt upp den nya tapeten idag. Den blir supersnygg! 


Fick just en middagsinbjudan från våra grannar. Dom vill träffas innan vi åker, trevligt! Med den avslutar jag det här inlägget. 

Kramkram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar