onsdag 27 augusti 2014

nervös

Direkt efter jobbet idag hoppade jag och Alvin på cyklarna och drog ut i skogen. 


Blåbärsplockning stod på schemat. Alvin ändrade sig dock och ville plocka lingon istället. Det är inte lika jobbigt tycker han, plus att han ville ha sylt till morgongröten. 
Vi var inte ensamma i skogen kan jag lova... Vi hade sällskap av ett par tusen myggor :( och blev bitna både här och där. Men vi är tuffa och härdade och fick med oss lite bär hem. 


Alvin hittade en svamp som han tyckte var imponerande stor, så den var han tvungen att fota. 


Nu är sylten kokad. Hoppas den blev bra. Jag tror aldrig jag har kokat lingonsylt förut faktiskt. Jag gör gärna både saft, kräm, gelé och sylt, men jag tror som sagt aldrig att jag gjort lingonsylt. Min "bibel" vår kokbok åkte fram och fick bistå med recept. 



Till något helt annat... Idag är första dagen jag känt mig nervös inför resan. Nervositeten kom imorse när jag kollade i skafferiet och insåg att vi aldrig kommer hinna äta upp all mat vi har, innan vi ska lämna huset om drygt två veckor. Det blev helt plötsligt väldigt konkret att det snart är dax och det gjorde att jag fick en "nervösklump" i magen. Det känns som att det fortfarande är mycket som hänger i luften, som vi måste ordna med. Det mest akuta är kanske att ansöka om ett förlängt turistvisum på Thailändska ambassaden i Stockholm. Vi måste ha det, eftersom mitt arbetstillstånd fixas på plats.
Dessutom är det en del kvar att fixa med i huset plus att alla våra personliga tillhörigheter ska packas ihop. Ett boende för sista veckan i Sverige måste också ordnas. Vi lämnar ju huset en vecka innan vi reser iväg. 
Måste även börja göra en packlista. Jag har på senare år gått ifrån packlistor när jag/vi ska resa någonstans, men nu känns det som att det är läge att ta upp listskrivandet igen. Jag kommer att dela med mig mer av mina packningsbryderier en annan dag. 

Nu ska jag gå och tejpa ihop en gammal resväska som vi tänkte använda på nervägen och kasta när vi kommer fram. Silvertejp funkar till allt ;). 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar