tisdag 12 augusti 2014

uppstart

Vi har haft uppstart med jobbet i två dagar. För mig känns det lite konstigt att starta upp, planera läsåret och få schema. Jag ska ju bara jobba 5 veckor och tankarna är inte helt fokuserade kan jag erkänna.Tyvärr finns just nu ingen ersättare för mig under tjänstledigheten, men det ordnar sig säkert. 

Även om jag just i år inte har varit helt fokuserad, så uppskattar jag verkligen att våra rektorer senaste åren fixat en bra uppstart för oss. Vi har startat upp på annan plats än i skolan och haft ett schema med en blandning av jobb och umgänge. Det är så viktigt med personalaktiviteter utanför skolan. Dels för att vi ska bli ett sammansvetsat gäng som arbetar mot gemensamma mål under läsåret, men också för att arbetsglädjen ökar massor. I år har vi varit i Klotens fritidsby i två dagar. 

Jag blev hämtad av Anki i hennes "nya" räser Günther i måndags morse. 


På plats blev vi inkvarterade i stugor. Jag, Elizabeth och Nesrin bodde i den här stugan.


Det var en typisk stuga, men furu, furu, furu och så lite mer furu.


Men jag sov gott i mitt rum i alla fall. 


Efter arbetsdagens slut tog vi en promenad och några badade. Jag bestämde mig dock för att bara bada fötterna, vilket jag ångrade lite, för det var väldigt skönt i vattnet. 


Tyvärr var inte middagen så bra... Tror dom skulle vinna på att anställa en lite vassare kock. Jag blev förfärad över hur man kan förstöra en entrecote på det här viset. Helt genomstekt :(. Såg ut och smakade som en söndagsstek. Tillbehören var det inga fel på, men köttet...


Efterrätten var en helt genomgräddad torr kladdkaka. Bottennapp där också alltså :(


Pilkasning avslutade kvällen. Jag kan konstatera att killer inte är min grej riktigt. Kastade totalt två pilar på två omgångar ;)... Hanna var däremot ganska vass! 


Imorse gick jag upp tidigt och tog en för mig lugn och kort promenad. Är tvungen att vara försiktig med foten. Äter fortfarande Ipren för att bli av med inflammationen. Jag var dödstrött när klockan ringde kvart i sex, men när jag väl kom ut var det helt underbart skönt. Bara jag, solen och fåglarna som var uppe och vakna. Det blev en runda på drygt fem kilometer tillslut. Tog lite härliga morgonfoton på vägen.  

Sjön långvattnet 

Rostig vagn vid gamla lokstallet. 

Faschinerande natur. 

Oanvänd knutlampa.

Solen i ryggen. 

Vägskylt. 

Hemma igen. 

Tror säkert jag besöker kloten och fritidsbyn flera gånger. Jag gör det inte för maten, för jag grillar hellre korv än att betalar för dåligt tillagad mat, men den vackra naturen och det sköna lugnet vill jag gärna ta del av igen. 
Imorgon väntar mer jobb, men då på hemmaplan igen. 


Kramkram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar