lördag 1 november 2014

träning

Hemma på Lanta fortsätter livet i stilla lunk. 
Igår och idag tog vi barfotapromenader på stranden igen. Vår vanliga tur är ungefär 5km, fast igår körde vi en extrasväng så det blev drygt 7km.  Det är så skönt!


Springer ganska ofta också, men det får bli på morgonen innan solen värmer för mycket. Kör inga långpass här, det blir oftast mellan 5 och 8 km, men det känns ändå som att det ger resultat. Sprang på löpband på gymmet på hotellet i KL, kände mig grymt stark. Känns som att jag snart knäcker den magiska gränsen som jag haft som mål alltid, milen under 50 min. Ska gå till gymmet här någon dag och försöka mig på det. Jag tycker det är lite för varmt ute för att springa ett så snabbt pass. Får väl se om jag ger mig på det så småning om. Har ibland lite problem med astman när det är för varmt och fuktigt. 
Har slarvat med intervallträningen, ska försöka få till lite intervaller framöver. Nog om träning...

Igår var vi på invigningen av en mysig restaurang på Long Beach. ThaimOut heter den. Den ägs av svenskparet Peter och Ulrika, som har barn i Lines klass. 
Vi åt buffé, med smakprover från menyn, det fanns bland annat en fantastisk blodig pepparbiff och korv med bröd. David spelade och sjöng lite, vilket var väldigt uppskattat. På bilden nedan sjunger han tillsammans med Ulrika, som är väldigt duktig. Dom gjorde en krossarversion av "all of me". Det var en himla trevlig kväll, trots att strömmen gick och det kom en riktig regnskur. 

(Bild från Thaimouts facebooksida) 

Line gjorde sig fin till restaurangbesöket. 


Vi hann även med ett besök på glassbaren Two Scoops tillsammans med Alvins bästis Jack igår. Deras sorbet är så god att man nästan kan dö för den. 


Idag tog vi en lång moppetur till öns södra delar. Här tar vi en vattenpaus vid vägens slut. 



Det här blev ett brokigt inlägg, men så blir det när man slarvar med att skriva och måste sammanfatta två dagar i samma inlägg, skärpning Malin ;). 

Nu är det middagstajm!

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar