söndag 9 november 2014

bredaxlad

Igår var en såndär tråkig dag när vi inte gjorde något speciellt. Det regnade dessutom och var grått hela dagen :(... 
Frukosten vid 11 och kall pizza från i fredags till lunch säger väl allt. 
På eftermiddagen kollade vi på idol och bakade en kladdkaka efter ett nytt recept. Det var brynt smör i den, den smakade sådär. Ingen kaka som jag kommer baka igen. 

Lite roligt hade vi i alla fall...
På mitt arbetstillstånd ska det vara ett foto. Det ska vara ganska strikt med vit skjorta och kavaj. 
Jag visste detta redan hemma, så jag hade färdigtagna kort med mig hit. 
Dessa dög dock inte, så en thailändsk fotograf har istället tagit ett kort på mig och photoshoppat in mitt huvud till ett par enorma kavajklädda axlar. Men med detta får jag jobba, så det är ju bra! 


Idag ska enligt alla här på ön bli ett stort oväder med storm. Alla båtturer är inställda. Då passar vi på att åka till Krabi och shoppa. Hoppas bilfärjan klarar att ta oss både över till fastlandet och hem igen. 
Återkommer med fler inlägg senare, om vi inte blåst bort ;).

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar