lördag 15 november 2014

fredagsmys

Fredag är den bästa dagen på veckan tycker jag, man har hela helgledigheten framför sig. Den känslan är riktigt skön! 
Igår var fredagen extra bra, eftersom det blev dubbelt fredagsmys. Först AW med hela Sanukgänget, sedan restaurangmys med Jelena och hennes familj.

AW hemma brukar betyda en öl på den lokala pizzerian, här är det inte riktigt så. 
Vi började med att "moppa" en dryg mil söderut på ön och hamnade på en härlig restaurang vid en av öns östra viewpoints. Utsikten var fantastisk, men eftersom vi hade så trevligt glömde jag att ta bilder på utsikten, lite klantigt :). 
Fick dock med gänget och maten.




Efter måltiden tog vi oss över till öns västra sida och hamnade här: 



Långt ovanför havet med en magnifik utsikt. Men varma och badsugna som vi var, började vi promenaden nedåt. Vi gick och gick och gick...


..och gick...


...och tillslut var vi nere. 



Det var underbart att hoppa i. Havet är dock inte så svalkande. Vet inte riktigt hur varmt det är, men det är nog ganska nära 30. 
Men så kom regnet...


..och vi tog oss upp för trappan igen och hamnade på en restaurang. Dom andra tog en shake eller kaffe, men jag slog till på en "mango sticky rice" en av mina absoluta favoritefterrätter här. 
Vi satt och pratade medan regnet drog förbi, sedan tog vi oss norr ut igen på våra moppar och önskade varandra en trevlig helg. En typisk Sanuk AW! 

Kvällsmyset hade vi som sagt med min arbetskamrat Jelena, hennes man Johan och deras barn Jakob 2,5år och Julia 1år. Deras barn älskar att vara med Alvin och Line. 
Vi träffades på en restaurang på stranden och käkade tillsammans. 


De åskande lite och jag stod ihärdigt och försökte fånga skådespelet på foto och skam den som ger sig, på bild 101 hann jag knäppa i tid :)...
Kanske inte syns att det är en blixt, men jag är nöjd i alla fall. Solen har gått ner, så himlen är egentligen helt svart, så ljuset på bilden är blixtar. 



Efter allt fotograferande blev det en planka. Den var helt ok, dom hade i alla fall försökt att göra en bea. Säger inte att den var lyckad, men försöket var värt en liten poäng. 



Nu är det dax för lördagsfrukost! Ha en fin dag.

Kramkram 

1 kommentar:

  1. Vilket fredagsmys Malin...och vilka vackra platser ni vistas på...och vilken mat! Här hemma blir det knappt ljust om dagarna och mörkret faller tidigt. November får gärna gå snabbt för min del så att vi får adventsmysa snart. Ha det gott!

    Kram Malin

    SvaraRadera