lördag 29 november 2014

Trevligt.

Vilken dag...
Det har hänt så mycket trevligt idag, så jag vet inte var jag ska börja. Men om jag numrerar händelserna går det nog bra :).

1. Idag var första dagen sedan vi kom hit som vi solat, badat och hängt på stranden. Åkte till underbara Longbeach och hade det skönt. 


Vi träffade Jelena och hennes familj, så barnen lekte lite. Alvin och Line älskar att ta hand om Julia och Jakob. 


Vi badade massor, till och med Line, som bara för ett år sedan totalvägrade att bada i saltvatten. Här tar hon ett dopp med mormor och Dan. 


2. När vi kom hem ringde min rektor Nina, det hade kommit ett paket till skolan, adresserat till Line!!! Jag förstod ingenting, har inte gett ut den adressen till någon, så vem kunde det bara ifrån? Det var långa 5 minuter innan Nina kom med paketet. 


På baksidan såg vi...
Emelie! 


 Lines bästa kompis och vår granne, hade tillsammans med sina föräldrar tagit reda på skolan adress och skickat ett paket. Det är oslagbart! Line har tur som har en så fantastiskt fin vän. Det gjorde mig rörd.


Det var ett fint kort med en hälsning och en varsin chokladkalender till Alvin och Line. Vilken höjdare! 


3. Jag skypade en snabbis med en av mina nästa vänner, det gav också en tår i ögat... Längtar inte hem, men det blev så mycket verkligare att vi faltiskt är på andra sidan jorden! 

4. Vi åt chips, grönsaker och dip vid poolen i eftermiddags. Mums!


5. På väg till restaurang för att fira att mamma fyller 60år imorgon. 
Mamma, Dan och barnen åkte tuktuk...


... Och jag och David åkte bakom. 

Passade på att ta en "moppeselfie". Undrar om en sån heter moppfie???

Restaurangen vi hade valt heter "time for lime" och ligger på södra delen av Klong Dao. Idag var utsikten magnifik. 



Vi åt en sexrätters avsmakningsmeny, som var helt okej. Den godaste rätten var en pumpasoppa med thaismaker. 
Till det delade vi en ( eller kanske 2) flaska/or Chardonnay! Vin blir man inte bortskämde med här. Inte för att jag dricker så myvket vin hemma heller, men ändå...


6. Tog några fina foton med Line😃.
Duckface...


...och crazyface. 


7. Bakade en kladdkaka som jag ska bjuda mamma på imorgon, på hennes STORA dag. 

8. Idol i soffan. 

Hoppas alla andra har haft en lika bra dag som jag!

Kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar