söndag 9 november 2014

pappor <3

Idag har vi firat pappor! 
David önskade sig sockerkaka till frukost, så halv sju imorse gick jag upp och satte igång. En sockerkaka är ju väldigt enkelt att fixa, om det inte är så att man bara har en ballongvisp. 


Jag kan säga att det var mycket mjölksyra i underarmarna när jag vispat 3 ägg och 2,5dl socker vitt och pösigt, men jag fixade det. Han fick sin sockerkaka :). 



Av barnen fick han massagepresentkort. 


David och jag skickade trisslotter via svenskaspel.se till våra pappor hemma i Sverige. Ganska kul att kunna skicka en present utan fördröjning fast man är på andra sidan jorden. 

Vi har varit i Krabi och shoppat på Big C och Tesco idag. Vi hade en lååång lista med oss, men hittade just ingenting. Fast det gjorde inte så mycket, vi fördrev tiden en grå och regnig dag i alla fall. 
Lunchen åt vi på KFC. 


Det var en ny bekantskap för mig. Helt okej om man bara pillade bort all frityr smet. Under den fanns en god grillad kyckling. Nästan lite fredagsmys, bara dippen och grönsaksstavarna som fattades. 
Jag tjatar om min dip, men jag saknar verkligen den. Vet vad mamma ska få ta med när hon kommer :). Fick dessutom tag på en pytteliten burk créme fraiche idag, med hjälp av den ska jag tillverka min egen gräddfil och créme fraiche. Hoppas, hoppas, hoppas det blir bra. 

Kvällen avslutades med en god middag
för den här fina mannen <3...


...och några pappasamtal hem till Sverige <3. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar