fredag 2 januari 2015

slarv...

God fortsättning på det nya året! 
Jag har verkligen slarvat med uppdateringarna sista dagarna, men jag har inte riktigt haft lust att blogga, så då har jag helt enkelt struntat i det. Sedan jag kom hit till Thailand känns det mer som att jag lever i nuet, jag tar dagen lite som den kommer och gör det jag vill. Det finns inte så många måsten här som hemma. Detta är oerhört utvecklande för mig, jag som alltid ska ha full koll på allt och planerar alla saker i minsta detalj.

Tänkte att jag gör en kort resumé av sista dagarna och delar med mig av några bilder, så att ni blir uppdaterade. 

Sista dagen i fantastiska Hua Hin spenderade vi på Black Mountain Water park. En toppenfin anläggning för alla åldrar med allt ifrån vågbassäng till rutschkanor och äventyrsbana. Kan varmt rekommendera ett besök där om man är i Hua Hin. Det ligger en bit utanför centrum, men det det går gratis buss från Clock tower som ligger mitt i stan. 


Familjen Fergusson hängde med oss hela dagen. Alvin och Jack hade verkligen kul tillsammans! 


Så var det dax att styra hem mot Lanta igen. 


Vi åkte minivan och det gick undan vill jag lova. Tror han snittade 130km/h. Ibland var jag lite rädd faktiskt. Det är drygt 60 mil att åka, inklusive två färjor och väntan vid dom tog det ca 8,5h! 


När vi kom hem hade vi fått julhälsningar från Sverige. Små saker som värmer mitt hjärta oerhört! Tack Eva, farmor & farfar och familjen Wijkström. Eva hade dessutom kryddat sin hälsning med två påsar djungelvrål. 


Nyårsafton firade vi med med våra trevliga grannar Marlene och Staffan från Frösön.
Vi käkade "svensk" mat. Marlene hade fixat toast med skagenröra samt lax och avocado till förrätt. Varmrätten hjältpes vi åt med, det blev kyckling, potatisgratäng, beasås och tzatziki. Till efterrätt hade jag gjort tre små godigar som serverades i någon typ av koppar som kändes som urinprovskoppar ;). Det var en vitchokladpannacotta, en limepanacotta och en mörkchokladmousse. 


Vid tolvslaget gick vi ner på stranden och där firades det nya året in med fyrverkerier och rislyktor. Jag har aldrig sett så mycket fyrverkerier på en och samma gång. Det var helt fantastiskt vackert. Vi var vid Indian bar hos Paz. Han dominerade stranden med sina fyrverkerier! 


Jag är helt övertygad om att 2015 kommer bli ett bra år! Det startade lika bra som det gamla slutade. Vi hade en mysig familjedag tillsammans bara vi. Det var Davids dag. Jag hade en egen dag för någon månad sedan och nu var det Davids tur. Han bjöd på fin frukost, massagen dör hela familjen, strandpromenad, häng på Long beach ända till solnedgången samt filmkväll för dom vuxna med "Hypnotisören". En mycket bra, men läskig film. Jag höll för ögonen ganska mycket. Tordes inte ens kika mellan fingrarna ;). 




Idag har vi varit med Lines kompisar Mia och Lisa på Somewhere else hela dagen. Lisa åker till Huay yang i två månader och ska gå på Sanuk där, så vi sa hej och på återseende till henne och hennes familj. 


Jag och Mias mamma Kajsa pratade lite om hemma och saknad. Jag konstaterade att jag inte saknar hemma så mycket och att jag ibland har lite dåligt samvete för det. Men det är bara dumt.  Måsten och dåliga samveten vinner man inget på. Alla som jag tycker om hemma, ni vet ju att jag tycker om er även fast jag är på andra sidan jorden! ❤️

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar