måndag 26 januari 2015

halvtid

Vi har nu varit här på Lanta i 144 dagar och 144 återstår. Vi har det verkligen bra här och har fått uppleva saker vi aldrig trodde vi skulle få göra och besökt platser som är så nära bilden av paradiset man kan komma. 





Minns när jag var liten och ritade palmer i solnedgången, det var en dröm då, men är verklighet nu. 




Vi har besökt fantastiska städer, både i och utanför Thailand. 




Det mest fantastiska är dock vardagen. Vi lever i en vardag så långt ifrån det ekorrhjul vi levt i sista åren. Säger inte att jag inte gillar mitt vanliga liv, men man får andra perspektiv när man lever utan stress, materiell hets och en massa jobbiga måsten. Vi bara är och njuter helt enkelt! Små saker i vardagen är fantastiska, bara att åka en tur på moppen med varm luft fläktande i håret är helt underbart. 



Är så glad att jag förra året tog beslutet att skicka in en, eller egentligen, fler jobbansökningar. Att jag sedan stack ut i högen av ca 500 brev, blev kallad till intervju och tillslut fick ett jobb är nästan overkligt. 



kan någon gång ibland känna att jag skulle vilja åka hem, bara för en dag. Övriga familjen håller med. Skulle det vara möjligt, skulle vi höra följande:
-Jag skulle träffa mina bästa vänner, hälsa på min farmor och farfar <3, äta en god svensk måltid toppad det med en semla. Skulle även vilja bara vara i mitt eget hus, ta på mig onepiecen och ligga i soffan en stund. 
-David skulle åka till husvagnen och laga en massa svensk husmanskost som han skulle njuta med ett glas gott rödvin. 
Alvin och Line har liknande önskningar.
-Line skulle välja att leka med sin kompis Emelie och äta knaperstekt falukorv. 
- Alvin skulle äta falukorv och träffa sin kompis Oskar och sin kusin Melker. 
Som ni märker är maten den gemensamma nämnaren :). Älskar thaimat och att äta på restaurang är både trevligt och gott, men det genuina i hemlagad svensk mat är ändå värt att längtas efter. 




Nu tackar jag för idag och tar fram kammen. Det är dax att börja bryta "pinnar" från den. Om 144 dagar styr vi mot Sverige igen. Var vi hamnar tillslut vet man aldrig. Kampen är tuff, livet i paradiset vs svensk mat ;). Vi får väl se vad som segrar...

Kramkram

2 kommentarer:

  1. Så fantastiska bilder och fint skrivet! Tänk att halva tiden gått, fast jag tycker det känns som om ni varit borta bra länge nu, som om det var dags att komma hem snart ;) Nej då, jag unnar er verkligen ert äventyr och tycker att det är så häftigt att ni åkte. Känns bra att ni kommer hem så vi får äta lite god svensk mat tillsammans, jag kan nog fixa fram en semla också till midsommar :) På tal om semlor, så fick jag en semla idag av en mycket god vän som jag strax ska avnjuta med en kopp te <3 Vi saknar er, hälsa till alla och be David ge dig en bamsekram från mig!

    SvaraRadera