fredag 23 januari 2015

krabi

Idag var vi tvungna att göra en av dom obligatoriska resorna till immigration i Krabi. Den här gången för att "visa upp" oss och ta ett foto. 
Det finns väldigt många bestämmelser som måste följas när man vistas en längre tid i det här landet. Men vi är inte bittra för det, utan vi gillar läget och gör det vi ska ;). 


Vi hade en trevlig resa dit tillsammans med Jelena, Johan, Jakob och Julia. Alvin 11år och Jakob 2,5år hade kul tillsammans i bilen. Dom har nästan blivit som syskon. Donald och Svea hängde också med. 

Vi åkte direkt efter jobbet och jag tänkte mig såklart inte för, så jag drack en hel kopp te en timme innan vi åkte. Inget smart drag... Blev så kissnödig att jag fick lov att be chauffören stanna efter vägen. Här stannade vi! Dom två första dörrarna var låsta, men den näst längst bak var öppen, så där fick det bli. Man får inte vara kräsen här inte. Ståtoa utan rinnande vatten  och papper, med en dörr som inte gick att stänga och sällskap av måååånga myror. 


Förutom immigration besökte vi också Tesco och Big C och jag fick äntligen min blender med iskross. Nu ska här göras smoothies och shakes. 


Avslutade med middag på Fat Monkey.  Jag tog min vanliga pizza med kyckling och cashewnötter, den är så god. Donald  åt en fantastisk god paneng med ris, som dom hade skojat till lite. 


Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar