tisdag 13 januari 2015

Slut

Man vet att man har tränat när man knappt orkar hålla armarna uppe för att borsta tänderna eller blogga. Har hittat en liggande ställning där jag vilar armarna mot bröstkorgen när jag skriver. Med den tekniken ska jag nog kunna ta mig igenom det här inlägget. 

Dagen började lugnare än den slutade. Om jag jämför så får jag lov att skriva att det "bara" blev en PW på stranden. 
Det är riktigt skönt att gå på morgonen. Huvudet har tömts under natten, så jag behöver inte tänka på så mycket. Det blir nästan meditativt. 
Ibland kan ju syftet med att gå eller springa vara just att tömma skallen på en massa onödigt tjafs, men så tycker jag oftast inte att det är på morgonen. Det funderas mycket i familjen Axelsson/Karlsdon nu. Men det skriver jag om en annan dag...

Mellan dagens träningspass hann jag med lite jobb ;). Det var en bra dag. Började med tyska imorse. Det är inget ämne jag är legitimerad i, men jag handleder våra elever här i tyska. Har trots allt läst det i sex år och jag var ganska duktig, men man glömmer ju ett språk när man inte använder det. När vi jobbar upptäcker jag dock att jag kan fler ord än jag tror och lite grundläggande grammatik minns jag också faltiskt. Det är väldigt kul! 
Har hunnit med thaitema också. Jag hade en batikgrupp där Alvin var med. Han tyckte det var superkul och han blev väldigt nöjd med sin tavla. Helt klar blir den i och för sig först imorgon, men den ser fin ut redan nu. 



Efter jobbet var det så dags.
Jag förberedde mig väl inför vad som skulle komma, men här anade jag inte hur jobbigt det skulle bli...



Fortfarande glad och intet ont anande...


Här tilsammans med min arbetskamrat Lola. Det är hon som har "lurat" med mig på dom här stolligheterna ;). Själv har hon  tjuvstartat för flera månader sedan och kör säkert tre pass i veckan, men det är bara att hänga på. 


Vad är det då vi ska göra??? Jo, crossfit på Lanta gym. 

En timme senare är vi fortfarande glada, Petra, jag och Lola, men vi men helt slut (iaf jag). Jag har aldrig gjort så många burpees någon gång. Höll nästan på att dö. Dessutom svettades jag så mycket att hela ansiktet är fullt med mascara, men det bjuder jag på. Är det över 30 grader, solen ligger på och man kör skiten ur sig själv, så får man svettas :). 


Detta var som sagt mitt första crossfit pass ever, men det ska bli fler. Kostar en del, men det får jag ta. 400thb/gång eller 3000thb för ett 10-kort. Varvar jag den här träningen med löpning och PW kommer jag att bli snabb som en vessla :). 

Nu kommer jag att sova gott. Får väl se vem om ska dra mig ur sängen imorgon. Kanske får ringa Lola...

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar