söndag 18 januari 2015

njuter

Njut... Det får vi höra av många och jag lovar, vi njuter verkligen. Det är en förmån att få leva det liv vi lever just nu. Ett liv utan så många måsten. 
Alla dagar är naturligtvis inte bäst, några är bara bra och emellanåt passerar någon dålig, men det är inte ofta. 


Varje helg är som en minisemester. 
Det här helgen har hittills varit fantastisk och då är hela söndagen kvar! 

I fredags träffade vi lindesbergsfolk. Det är alltid trevligt. Det blev en helkväll med drink och poolbad hemma hos oss följt av middag på Fat Monkey. Jag fullkomligtälskat deras pizza med kyckling och cashewnötter. Den är en perfekt kombo av thai och västerländskt.



Vi avslutade på bästa sätt med fireshow på Indian bar på stranden. 

Om jag inte visste att jag faktiskt ska jobba imorgon och att jag inte är här på semester, så skulle gårdagen skrivas in på listan bland en av dom bättre semesterdagarna jag haft. 
Efter frukosten tog vi oss ner med mopparna till Diamond cliff beach. Där spenderade vi dagen under ett palmbladstak och åt lunch med en underbar utsikt över stranden och havet. 









På kvällen var vi bjudna på kalas för att fira Lines bästakompis Mia. 
Jag fick se ett nytt ställe på Klong Khong, som absolut kvalar in på tio i topp listan. Enkelt, mysigt, fantastisk mat och härligt thaistämning. Middagen intogs efter solnedgången, sittandes på kuddar och mattor på stranden. Det serverades en buffé bestående av 
mangosallad, papayasallad, olika kycklingspett med jordnötssås, paneng, massaman, stickyrice, pommes, ris och frukt. Blir återbesök där inom en snar framtid! Måste bara få äta den mangosalladen igen. 






Nu ska söndagen startas med nybaktascones och te. David står i köket och fixar familjens frukost <3. 
Ha en bra dag! 

Kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar