onsdag 10 december 2014

stranden

Idag åkte vi faktiskt till stranden direkt efter att jag kom hem från jobbet. Det brukar vi inte göra, men det är verkligen skönt och avkopplande. Vi packade våra nyinköpta saronger och tog mopparna till Longbeach. Stranden är väldigt fin nedanför Somewhere else, så där slog vi oss ner. 

Det var inte strålande sol hela tiden, det kom till och med några regndroppar, men det gjorde inget, det var bara skönt. David och jag tog en promenad, vi badade allihopa, jag läste, barnen köpte läsk och träffade några klasskamrater som dom gungade med... Vi bara slappade helt enkelt. 

Alvin passade på att vara stålis i sin sarong.


Vi åkte inte hemåt förrän solen var på väg ner. 


Såg förresten en orm nästan vid huset när vi kom hem :(. Det var en grön, långsmal en, över 1m skulle jag tro, men jag tog inte fram måttbandet kan jag lova...
Efter lite efterforskningar kom vi fram till att det måste ha varit en sån här (Hagens Pit Viper):



Jag har inte tagit kortet själv. Har inte ens sökt upp bilden själv på nätet, eftersom jag till och med har svårt att se ormar på bild. Bilden är lånad från Thailandscentrum.se. 
Jag kisade lite när jag skulle lägga in bilden här, för då blir allt suddigt och då slipper jag se den. David skrattar åt mig kan jag tillägga...

Ha en bra dag hemma!
Härifrån säger vi God natt nu! 
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar