lördag 20 december 2014

Bangkok

Igår började vi vår 12 dagar långa semester i och med att vi anlände vi till huvudstädernas huvudstad Bangkok. Vet inget om denna stad. Har inte hunnit läsa på så mycket heller, men den ska enligt många vara fantastisk!
Min plan är att vi ska shoppa, shoppa, shoppa och shoppa. Det finns tydligen en massa bra shopping här. Så ska vi se lite kulturella sevärdheter, åka på floden, kanske hå på något underhållande t.ex akvariet, madam Tussaudes eller bio och så ska vi självklart sola ich slappavid hotellets fina pool. Får se hur mycket vi hinner och orkar. 

Är i alla fall glad att vi att vi kom iväg. I torsdags såg det mörkt ut. David var så dålig att han bara sov hela dagen, men som tur var orkade han åka igår. 

Vi Landade på Don Muang igår eftermiddag och tog en taxi till hotellet. Drygt 2,5 mil, borde ha tagit ungefär en halvtimme, men det tog 2 timmar (!!!). Totalstopp i trafiken. Berodde enligt vår chaufför dels på att det var fredag eftermiddag, men också på att många thailändare gick på julledighet igår. Trots att det var ganska långt och tog en väldig tid kostade det bara 485 bath. Bangkok verkar vara en stad som man kan åka taxi i utan att bli ruinerad. Vi ska dock försöka oss på skytrain, flodbåt, buss och tunnelbana  bara för att det verkar kul. 


Barnen var inte överförtjusta, men dom försökte hålla humöret uppe. 


Och som tur var hade jag packat färdkost i form av 7elevens fantastiska goda banankaka, så vi behövde inte svälta ihjäl. 13 bath är ett klipp :)


Väl framme så visade det sig att hotellet verkligen levererade. Vad sägs om en discogran i lobbyn? 


Rummet/ lägenheten var rymlig och trevlig. 145kvm, två stora sovrum, två badrum, vardagsrum, kök, två balkonger (en stor och en pytteliten) matplats och walk in closet. 


Dessutom trevlig utsikt från balkongen. 


Eftersom David var hängig, gav vi oss inte ut på några längre utflykter igår, utan käkade på hotellet. 


En lugn dag även idag. David återhämtar sig, men behöver lite mer vila. 
Jag började dagen på gymmet. Det här hotellgymmet är verkligen värt att kallas gym. 5 löpband, 3 crosstrainer, 2 trappmaskiner, 3 cyklar, roddmaskin, stakmadkin, massor med viktmaskiner för hela kroppen, lösa vikter i mängder, skivstänger m.m. En höjdare! Trots att det var fint, var det tunga ben på bandet, men jag körde 8,5km och styrka för mage och rygg i alla fall. Kommer tillbaka med lättare ben imorgon. Ska köra minst ett pass om dagen har jag bestämt. Har ju inte tillgång till något sånt här fint gym på Lanta. 


Vid frukosten vaknade jag till... Fick en rejäl dos elektricitet i mig. Vår vattenkokare var strömförande och jag kom i kontakt med vattnet i den när jag fyllde på den! Jävlar (ursäkta ordvalet) vad läskigt det var och vad ont det gjorde! Hela kroppen durrade och värkte. Fick väldigt ont i höger arm där strömmen gick in och ont i huvudet, men nu känns det bra igen. 
Det här är INTE min kompis! 


Hängde vid poolen några timmar på förmiddagen. Så mysigt, känns inte som man är mitt i en storstad. 




Lunchen intogs på McD! 
Både barn och make var väldigt nöjda. 


Efter mycket googlande och kartläsande tror vi nu att vi är redo för en shoppingdag imorgon. Julklappar till barnen står på "att köpa listan" . 

Sticker ner till poolen nu, så barnen får avsluta dagen med ett dopp! 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar