tisdag 9 december 2014

lindesbergsbesök

Igår hade vi Lindesbergsbesök av Alvins klasskompis Wilma och hennes mamma Annelie, pappa Mats och lillasyster Saga. 
Dom har semestrat här på Lanta i snart två veckor och äntligen fick vi ihop en träff. Det är väldigt trevligt att lära känna nya människor, men lika trevligt att träffa dom man redan känner. 
Barnen badade, käkade chips, spelade kort och spelade padda. Dom såg ut att ha väldigt trevligt och det hade dom nog med. 


Vi vuxna var mest tråkiga ;) och satt och pratade. 


Lite senare på kvällen käkade vi middag tillsammans på Taste. Alvin beställde köttbullar, mos gräddsås och lingonsylt... Och nu snackar vi svenska smaker!!! Det var dom godaste köttbullar jag ätit sedan jag rullade köttbullar själv sist. 
Lovar att nästa gång vi äter där blir det definitivt köttbullar för min del! Blev så tagen att jag glömde att fotografera läckerheterna ;).

Efter middagen tog vi med våra gäster till favoriten The Indian och underbara Pas. Han är verkligen trevlig och gästvänlig! Hur mycket han än har att göra så tar han sig alltid tid att skoja och prata. 



Dessutom fick vi se den bästa eldshowen hittills!



Det var skoj för Alvin att träffa någon från sin klass i Sverige. Han stortrivs och har det toppen här, men jag tror ändå han saknar dom där hemma lite, fast han inte riktigt vill erkänna det.
 Vi tackar våra gäster för en trevlig kväll! 


Kramkram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar