lördag 13 december 2014

AW

Här i den parallella fantasivärlden händer både det ena och det andra... Inget känns som att det är på riktigt. Tror hela tiden att jag ska vakna i min säng hemma på Lindåsavägen och att det fortfarande är den 21 september... Det är ju en dröm det här, men jag är vaken. 

Fredagen var just en drömdag. Den avslutades på bästa tänkbara sätt med AW och det var inte vilken AW som helst, utan en AW 100% Sanukstyle.
Vi började med en lätt lunch på jobbet innan vi gav oss iväg mot mangroveträsket. 
Där väntade en longtailbåt på oss. 


Den tog oss genom träsket ut till havet. 




På vägen plockade vi några frökapslar från mangroveträden. 



Vi åkte ganska långt och hamnade tillslut på en liten strand på ön Talebeng. Kändes lite som Robinson ;)


Aktiviteten var dock inte överlevnad utan kanotpaddling. 





Det var lite blåsigt, så vi höll oss på läsidan av ön. Det är svårt att fånga den otroliga naturen, det klara, gröna vattnet och framförallt den fantastiska upplevelsen på bild.


Efter en stund stannade vi och badade. 



Och busade lite ;)


Efter stoppet paddlade vi vidare och hamnade vid en öppning i berget... 


...Vi paddlade i och där öppnade sig en fantastisk och enorm grotta.




Man kan få en känsla för hur stor grottan är när man ser mina kollegor



Droppformationerna var de största jag sett. 


Det går inte på bild att fatta hur stor den är, men jag kände mig ganska liten kan jag säga, fast jag ser stark ut när jag "lyfter" den :).



Dags att paddla ut och ta longtailen tillbaka... 



En fredag att minnas!

Kramkram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar