fredag 26 december 2014

Hua Hin

Då har vi bytt storstad mot småstad. 
Igår eftermiddag tog vi en taxi från Bangkok till Hua Hin. Det är ungefär 20 mil och vi betalade 700kr för resan. Undrar vad det skulle kosta att åka taxi Lindesberg-Stockholm, som är samma sträcka? Betydligt mer gissar jag. 
Taxi har både för och nackdelar, en av fördelarna är att man ser ganska mycket av landet. Vi åkte bland annat förbi flera mil med risodlingar. Jag har aldrig sett risodlingar på riktigt, så det var en ny upplevelse för mig. 

Väl framme bytte vi stort hotell mot litet. 
145kvm lägenhet byttes mot 40kvm rum.
 

Stort barnrum blev våningssäng :) 


Och stort poolområde i sol, med palmer, blev till liten pool i skugga med solstolar.


Men allt har sin charm och jag tror jag gillar Hua Hin. Har inte upptäckt så mycket ännu, men det verkar bra. 

Lite fundersam över stranden bara... Igår när vi kom gick vi ner och kollade läget, då var vattnet väldigt högt, så det fanns nästan ingen strand. Ja, ja tänkte vi, det är väl högvatten. 


Men imorse när jag och David skulle ta en morgonpromenad på stranden fanns det ingen strand alls. Ganska stora vågor slog hela vägen upp till muren. Finns det ingen strand här alltså??? Jag har ju sett massor med strandbilder på en 6km lång vit strand... 


Hoppas vi hittar den. Jag är strandsugen efter nästan en vecka utan strand. 

Vi bor precis i utkanten på stan, men igår kväll åkte vi in till centrum och käkade och strosade runt lite. Det känns som en alldeles lagom stor stad det här. Det finns ett stort utbud av restauranger och en del shopping såg det ut som. Så plötsligt var det bara där...


Å i fönstret stod semlor och bitar av prinsesstårta. Tyvärr var det stängt igår kväll, men det kommer att bli en semla innan vi åker härifrån :)! 

Nu ska Alvin strax åka och träffa sin kompis Jack. Dom gick i samma klass på Lanta och fann verkligen varandra. Så kul att han och hans familj bor i Hua Hin nu, så killarna kan träffas igen. 
Även resten av familjerna kommer att ses, då vi är bjudna hem till Fergusons på poolhäng och middag imorgon. Det ska bli väldigt trevligt! 

Nu ska vi ut och upptäcka mer av Hua Hin!

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar