lördag 20 december 2014

18/12 del 2

... fortsättning...
Efter att vi lärare städat och fixat julfint på skolan på eftermiddagen, kom eleverna tillbaka för julshow och avslutning. Visst är jag van med julshow med fantastiskt duktiga elever hemma. Men det är en helt annan känsla och upplevelse när det sker utomhus i en sala och på en strand istället för i en gymnastiksal. 
Här är alla elever och föräldrar samlade för show. 



Delar av programmet gjordes i Salan. Det var körsång, världspremiär av en egenskriven låt, cupsong mm. 
Sedan var det dags för fackeltåg till stranden och baren Indianen. 




Här bjöds vi på parkour och dansuppvisning där Line var med. Just här står hon längst fram till vänster i lila och showar. 


Sista numret var en eldshow, utförd av en pojke i fyran (!!). 


Sedan önskade vi varandra god jul genom att sjunga "we wish you a merry Christmas". Det var en magisk kväll! Tyvärr var David för sjuk för att kunna bara med och njuta av denna kväll. Han låg hemma stackarn...

Jag och mina kollegor försökte oss på en hoppbild. Efter kanske 50 försök, lyckades vi nästan hoppa alla samtidigt ;).


Vi hade en liten egen avslutning efteråt, där ingick det att tomtemor serverade vin ur magnumbutelj :). 


Där önskar jag att min dag skulle vara slut, så att jag kunde krypa ner i sängen. Men inte då...
Efter drygt 13h jobb, var det dax att packa för Bangkokresa OCH packa ihop hela huset... En av anledningarna till bangkokresan är ju att vi inte har något boende på Lanta 19-30/12. Det var bara att bita ihop och köra! 
Jag fixade det! 

Något som kom helt i skymundan den här dagen var att jag och David faktiskt firade 5år som gifta 18/12!  
Med jobb 7.30-21.00 och en David  som antingen har influensa eller dengue var det inte läge för firande. Men vi tar igen det en annan dag. Huvudsaken är att vi har varandra ❤️


Så ett stort grattis till oss ❤️ och ett extra grattis till Line på åttaårsdagen 💖! 

Kramkram

2 kommentarer:

  1. Grattis till era 5år , fint bröllposkort . Hoppas David kryat på sig & resan till Bankok gått bra . Här hade vi vintervitt i 1 1/2 dag - nu är det VÅR grönt igen . Finns lite vita snö skarver kvar. Ha nu en riktigt God-Jul & ett TOPP Gott nytt 2015 <3 Frost bitna hälsningar från ialla fall ett VACKERT Lindesberg kram Från Anneli Björk :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad synd att snön försvann Annelie. Håller tummarna för att den kommer tillbaka till er.
    Resan till Bangkok blev av och har gått bra. Nu ska vi njuta! God Jul och kramar till er oxå! Ta hand om Lindesberg, så kommer vi snart tillbaka, "bara" 5 månader kvar nu :)

    SvaraRadera