torsdag 18 december 2014

18/12 del1

Ojojoj... Vilken dag! 
Det har varit en väldigt rolig dag, men också väldigt jobbig.
Hade verkligen önskat att jag hade hunnit firat mer, men det gick inte den här gången. Ska försöka sammanfatta vad jag har gjort och inte gjort idag.

Börjar från början och då måste jag faktiskt backa till igår. 
Igår var det Lines stora dag. Hon skulle ha kalas för några av sina kompisar. Hon hade bjudit fyra vänner och temat för kalaset blev en favorit i repris, bakakalas. 
Jag skyndade mig hem från jobbet, efter att jag haft ett utskrivningssamtal och kastade mig över tårtan. Hade bakat bottnar och lagt ihop den tidigare. Så nu var det bara att vispa drygt 5dl grädde för hand. Fick både mjölksyra och blev helt svett. Men jag hann få ihop tårtan i tid! 





Tjejerna bakade glatt chokladbollar, hallongrottor och kladdkakemuffins. 





Det blev ett pooldopp också tack vare vår snälla granne Marlene. Vår pool har nämligen varit obrukbar sedan förra onsdagen. Den har varit illgrön och poolkillarna har inte riktigt haft koll på vad dom gjort, så som brände pumpen här om dagen. Nu har den dock klarnat, så imorgon när vi ska flytta kanske den går att använda igen :(. 

Efter kalaset blev det röjningsarbete, paketinslagning och så bakade jag en äppelpaj till min kära kollega Lisa som gjorde sin sista arbetsdag idag. Hon älskar paj, så självklart var jag tvungen att baka till henne. 

Blev en sen kväll, somnade nog vid halv ett kanske. Vid halv fem väcks jag av David då är han jättedålig. Feber, huvudvärk, värk i kroppen och illamående. Svårt att somna om då, men det gick. 
Vaknade strax innan sju och var grymt trött.
Men eftersom det inte är någon vanlig dag idag, utan Lines födelsedag, var det bara att studsa upp och förbereda frukost. Den blev enligt önskemål! 



Så blev det sång, paket och frukost på sängen! 



Så på med kläder och iväg till jobbet! 
Där bjöd jag kollegorna på morgonfika. 



Lisa fick sin paj :)!


Line blev uppvaktad med sång på morgonsamlingen 

Sedan var det elevernas tur att bli bjudna på fika.



Sedan genrepade hela skolan för kvällens julshow. Min grupp lekte jullekar och kollade på julkalendern. Det är så härligt med ungdomar som vågar vara lite barnsliga! 
Här är alla mina fina elever när dom kollar på julkalendern direkt från min dator! 


Avslutningen, julshowen mm får jag skriva om imorgon, för nu måste jag sova. Imorgon bär det förhoppningsvis av till Bangkok för familjen Axelsson/Karlason. Men... David är jättesjuk, så vi får se om han orkar. Antingen är det influensa, eller denguefeber. Får se hur han mår imorgon. 

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar