onsdag 4 februari 2015

sverigeleverans

Idag har det varit byte här i villa B2 på secret garden. Davids föräldrar åkte i morse kl 6 och min pappa med fru kom kl 9. Det är väldigt kul att ha dom här! 
Besöket innebär vissa förpliktelser. Man måste ta med sig saker från Sverige som vi saknar här. 
Den här gången hade vi tur, vi fick 10kg(!!!) saker. Nästan en hel väska, bara till oss. 



Det var bland annat kläder från H&M som jag beställt i Stisses namn, så hon kunde hämta ut, linne, skjorta, kjol, bikini och trosor till mig, bikini till Line och kallingar till Alvin  och David. Förutom det fick vi OST, tänk vad vi har saknat svensk ost! Jag fick frön, både chiafrön och linfrön :)! Vi fick även ingredienser till semlor, godis, limpa, kaviar, oboy, suckett strö, pärlsocker, fiskbullar i hummersås ochsamarin. 
Jag blir verkligen barnsligt glad över det vi får. Saker som är så självklara hemma men som blir så exklusiva här. Det är konstigt. 

Line är fortfarande sjuk. Hon var lite piggare på em idag, men framåt kvällen tog febern om med 39,5 grader igen👎. , bara att hålla tummarna för att vi har en frisk tjej imorgon. 

Nej nu måste jag sova. Imorgon är en händelserik dag på jobbet. Avtackning, hålla i storsamling, utskrivningssamtal, inskrivningssamtal, skriva veckobrev mm. Det är mycket som ska fixas imorgon, eftersom att alla vi lärare vi åker till BuBu Island på konferens fredag och lördag. 

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar