tisdag 10 februari 2015

långt

Det har gått ganska många dagar sedan sista gången jag skrev och det har hänt en del. Borde egentligen göra flera inlägg, men jag bakar ihop allt till ett. Det kommer bli ganska långt, men så får det bli! Kör på mycket bilder, så blir det inte så jobbigt att läsa. 
Tar det i kronologisk ordning. 

I fredags och lördags hade vi studiedagar, skolan var alltså stängd för eleverna och vi lärare stack till BuBu Island för två dagars konferens. Det är en liten Robinsonö med enkla bungalows och en restaurang. En väldigt vacker ö och en fantastisk omgivning att ha konferens i. Kanske taskigt att jämföra det här med alla kalla, instängda aulor jag har suttit i hemma. Boendena på ön var inte riktigt i min komfortzon, men med ficklampan tänd fick jag ett par timmars sömn i alla fall. Behövde lampan, eftersom det bara finns ström på ön mellan kl 18 och 24. 
Här är några av alla bilder jag tog. 

Ingen chaufför? 

Stora vågor på vägen dit. 

Så vackert! 


I land

En tung och mycket berörande föreläsning av fantastiska Caroline Engvall om "unga som säljer sex". Gå och lyssna på henne om ni har möjlighet någon gång, eller läs någon av hennes böcker.

Lolas och min bungalow. Observera insektssprayen i dörröppningen. Den behövdes! Skulle även behövt ett antal råttfällor, för råttor var det gott om....

Vi är glada 

Här sov vi! 

Vi hade inget vatten på vår toa! Lite småjobbigt

Solnedgång

Soluppgång

Korall

Frukost

Jobb

Mys

Bad

Alla härliga kollegor

Line fick en diagnos i helgen, DENGUEFEBER... Hon hade haft hög feber i 5 dygn och inte ätit något, 2,5kg sätter sina spår på en redan späd kropp! 
Nu är hon dock bättre. Fortfarande väldigt trött och lite klåda, men hon har börjat äta igen. 

Söndagen spenderades på Diamond cliff beach med Alvin och pappa och Stisse. Vi hade en toppendag! 

Bad

En strandad val???

Cool

Kanelbulle

Duckface :)


Det blev lite shopping på basaren i Saladan i söndagskväll. Eller som Alvin kallar den "ambassaden", det är inte alltid lätt med orden ;). 

Ett pass crossfit på Lanta gym efter jobbet idag. Christian gjorde sitt bästa för att ta livet av oss och han lyckades nästan ;). 


50-40-30-20-10 burpees, air squats och situps slängde han på oss. Efter att vi hade värmt upp med kettelbellövningar. Tur att jag inte förstod innan hur jobbigt det skulle bli...


Lovar att uppdatera oftare framöver, men nu ska jag sova, för i morgon bitti kl 06.30 ska jag köra backintervaller med ett gäng galningen ;)

Kramkram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar