tisdag 3 februari 2015

nog!

Nu är det nog med uppförsbackar...
- Det började med att Alvin brände sig på ett mopedavgasarör förra helgen. Det blev en rejäl brännskada som vi har lagt om med antibiotikasalva tre gånger per dag i en vecka. Dessutom hade han badförbud under tiden.
- Line slog i tån, som blev helblå och svullen. 


- Jag fick besked om farfars bortgång. 
- Svea har legat i någon typ av maginfluensa i 5 dagar. Det resulterade i ett läkarbesök och en antibiotikakur.
- Igår insjuknade Line i hög feber, som fortfarande sitter i. Hon har varit uppe i 40,1graders, men med Alvedon har vi fått ner den till 39. 
Hon åt några nachos nu ikväll. Det är det enda hon ätit senaste dygnet. Igår fick vi i henne äppelbitar och en bit kladdkaka. Det är tur att hon dricker bra i alla fall. Fast väger man 20kg, så räcker inte cola och vatten riktigt. Hoppas hon sover sig frisk, för hon sover hela tiden, lilla sötnosen. 


Sista veckan har alltså varit mindre kul, så nu bestämmer jag att det får vara nog! 

Delar med mig av några härliga bilder för att få humöret på topp igen! 

Soluppgång

Diamond cliffbeach 

Koh Mook 

Nationalparken

Koh Haa

Old Town

Solnedgång

God natt
Kramkram

1 kommentar:

  1. Fy då, ja det får verkligen vara nog! Vilken otur.. Hoppas att alla mår bättre nu?! Bilderna är så fina och jag drömmer mig bort en stund! Hoppas att ni får en frisk och trevlig stund med ert besök. Önskar att jag var ert besök :) Kramar!!

    SvaraRadera