fredag 27 februari 2015

landat

God morgon! Klockan är just nu 03.30 lokal tid och jag är klarvaken...
I onsdags kväll landade vi i Sverige. Det ingen semester eller artighetsvisit vi är här på, utan vi ska delta i farfars begravning, som är idag. 

Vi började resan från Lanta i tisdags efter jobbet. Planet från Krabi gick tidigt, så för att hinna från ön, var vi tvungna att bo på hotell över natten. 
David hade bokat ett hotell som var toppen för övernattning White Orchidea, har jag för mig att det hette. Rent, snyggt och ganska stort rum. Det är bra för oss som är fyra. 
Här är klockan fem på morgonen och Line gör sig redo för att resa, genom att snöra på sig skorna.


Det var inte helt lätt att ta sig till Sverige och tillbaka, eftersom det kinesiska nyåret gör att många människor i Asien reser. För att överhuvudtaget komma hem i tid till begravningen fick vi åka business class på flyget. Har aldrig rest så tidigare. För mig med långa ben var det en dröm. Jag kunde sträcka ut hela benen utan att nudda stolen framför. 


Att vi dessutom fick hänga i business lounchen både i Krabi och Helsingfors gjorde inte det hela sämre. Det var riktigt skönt. Lugnt och ingen trängsel. 


Line gillade det lilla kit man fick. Hon tog ganska snart på både öronproppar och sovmask och fällde stolen i liggläge, sötungen. 


Maten och drycken var riktigt bra. Men det var ovant för oss med linneduk och champagefyllda Ittala glas vid måltiden. 

Line gottade sig hela vägen. Här har hon beställt in choklad och cola som hon smaskar på. 


Utanför fönstret var det soligt och vackert som alltid när man flyger. 


Om alla flygningar skulle vara som den här, skulle det inte vara några problem. Men om några dagar ska vi stuva in oss i ekonomiklass i 11h, det känns inte så lockande. Jag får nästan blåmärken på knäna där, eftersom jag hela tiden slår i stolen framför. Men det är bara att bita ihop. 

Kramkram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar