torsdag 5 februari 2015

sjukling

Började som vanligt morgonen med en tur på stranden. För en gång skull hade jag telefonen med, så jag kunde fotografera den vackra månen. 


Börjar turen i månens sken numera och  avslutar den med att solen kikar upp bakom bergen. 
Det är så fantastiskt vackert! 


Jobbade lång dag idag. Hade ut- och inskrivningssamtal och lite planering inför konferensen på BuBu Island imorgon att fixa med.

När jag kom hem var Line fortfarande sjuk, 39,1 i feber. Nu är hon inne på fjärde dygnet med hög feber, så nu fick det vara nog. Jag tog med henne till doktor Salarin. Började med att väga henne, knappt 19kg visade vågen, alltså -1,5kg på några dagar. 
Efter en första genomgång där Salarin konstaterade att hon inte hade några syn- eller hörbara fel förutom feber, fick det bli ett blodprov. Det var inte det lättaste, efter tre försök i ena armen fick hon försöka i andra...
Line var ledsen men superduktig! 



Provet visade inte på några bakterier utan Salarin misstänker Denguefeber. Det var för tidigt att testa för det idag, så vi ska tillbaka på lördag och ta ett nytt prov. Då får David följa med. Det var lite jobbigt för den nål- och stickrädda mamman att försöka hålla både sig själv och barnet lugna. 
Hoppas det inte är dengue, utan bara ett "vanligt" virus. 
Vad det än är, så är det riktigt jobbigt för Line och även för oss andra som bara kan titta på. 

Idag har vi tagit ett beslut som jag berättar mer om en annan dag. Kan ju inte berätta allt på en gång. 

Hej då på ett par dagar. Det finns inget nätverk på BuBu, så jag kommer att vara avklippt från världen till lördag kväll. 

Kramkram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar