torsdag 12 februari 2015

jubileum

Det har varit både en jobbig och en rolig vecka på jobbet den här veckan. Vår fantastiska skola har funnits i 10 år i år och det måste ju firas. Vi bestämde att födelsedagen skulle vara den 12 februari, så den här veckan har vi haft jubileumsvecka med både jubileumsspel och jubileumsshow. 
Vi pedagoger började arbeta med förberedelser för jubileumsspelen för flera veckor sedan och i måndags fick eleverna hänga på. 
Vi delade in dom i blandade lag från förskola till åk 9. Lagen fick i uppdrag att komma överens om ett lagnamn, måla en flagga och göra en hejaramsa. 
Idag på morgonsamlingen invigdes spelen med sedvanlig bandklippning. 


Vi tog på oss pannband och målade oss. Här hjälper jag en av mina lagmedlemmar att måla sig. 


Sedan tågade vi med våra fina flaggor ner till stranden. 



Det är helt fantastiskt att ha en strand 150m från skolan. 
Lagen fick kämpa i sju grenar. Här kastar Lines lag flipflop...


...och mitt lag, Vågorna, stöter kokosnöt. 


Dom små eleverna "rymde" ibland, då fick vi "fånga in" dom igen. 
Det här skrattet är obetalbart! 


Line var med i skolan idag. Hon är frisk, men inte helt återställd ännu. Hon är fortfarande trött, så energin räckte i någon timme, sedan fick jag ringa David som hämtade hem henne för lite vila. Hon ville nämligen inte missa eftermiddagens show. 
Vi hade bjudit in alla föräldrar och syskon till en jubileumsshow. Det var ett ganska stort gäng som samlades i konferenslokalen på resorten där skolan ligger. 


Vi lärare höll ett gemensamt tal...


...och barnen bjöd på uppträdanden med bland annat sång, dans, drillstavar, poijor och trolleri. 
Alvin hade tränat in ett trick som han visade. Jag trodde aldrig att han skulle våga göra det, men där hade jag fel. 



Vi avslutade allt med ett stort tårtkalas med en 10 meter lång tårta! 


Kan säga att jag var nöjd och glad, men ganska mör både i kroppen och huvudet när jag kom hem från jobbet  idag. Kroppen var i och för sig redan helt död av all träningsvärk från crossfiten i tisdags, backintervallerna igår och springturen imorse. Men nu var som sagt även huvudet väck ;). 
Jag tackade till och med nej till dagens träningspass, var tvungen att låta den gamla kroppen vila. Mina träningskompisar Lola, Amelia och Malin bangade dock inte. 


Men jag kommer igen och kör ett pass i helgen! 

Tack å god natt för idag!
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar